Gjest Trailer Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Jeg har vært og fått en skade på hele siden av bilen. Har bytta ut begge venstre dører, og fremre skjerm. Men de er i en helt annen farge enn resten av bilen. Hvordan skal jeg gå frem step-by-step for å få denne lakket. Hvor kan jeg eventuelt kjøpe lakk og sånt som jeg trenger. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_nirwana Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Lakkering er et eget fag, krever ganske mye erfaring for å få det perfekt. Anbefales IKKE å gjøres selv med mindre man har skills fra før. For å skaffe lakk går man som regel til lakkspesialister o.l. sjekk opp i gulesider nærmeste der du bor som driver med lakk/lager lakk. Det aller beste du gjør er vel egentlig å gå til en proffesjonell lakkerer. Det skal ganske mye til å se fargen og glansen i lakken og få det dønn likt. Hvis bilen er gammel vil det være vanskeligere å finne nøyanser pga. at lakken foranderer konsistens over tid, der krever det igjen et godt øye. Prossessen er som regel at man pusser ned (om nødvendig), grunner/ tilsetter primer. Få en spesialist til å blande ut lakken og tilsetter herder ettersom temperaturen i rommet der det lakkeres. Deretter legges det på klarlakk. Det er viktig at det er "trykk" i rommet så støv o.l ikke kan komme ned på lakken. For to dører og en skjerm trengs det 1-2 liter lakk. Konsiterende av selve lakken, herder, primer og klarlakk kommer dette på 1400-3000 kr for kun kjemikaliene hos en spesialist. Kjenner du en som du villig kan gi dette oppdraget til er det greit, men erfaring med billakkering er en stor fordel. Det kommer egentlig mest an på hvor perfekt man vil ha det, skal du ha det 99.9% perfekt gå til en proffesjonell. Det kan bli dyrt, men lakk og arbeid koster. Vil tro det kan komme på 10 000 kr Siter Livet starter ved 160... (Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Forøvrig så er det bare å søke litt, om du vil ha fremgangsmåte på lakkering. Tror det har vert opp her minst 3 millioner ganger før. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg