daniel21 Skrevet Mai 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2003 Det er sikkert mange som syns dette er et veldig dumt spørmål, men jeg spør alikavel. Skal løfte en motor ut av en delebil jeg har, gjør det da noe om jeg drar ut drivakslene? Går det greit å bare smelle de på plass igjen seinere? Et annet spørsmål også. Noen som har noen tips på en enkel måte å bytte radiator på? Syns det var veldig mye skruing for å få den ut?? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 drivakslene skal da bare være å dra rett ut.. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Eller kva med å berre skru dei laus frå kassa? Er dei ikkje skrudd med 6 stk umbrakoboltar kvar i kraftuttaka på kassa? :confused: Det var dei på min 85 mk2 iaffal.. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel21 Skrevet Mai 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Men hvis jeg drar de rett ut, må jeg ha av kassa etterpå for å få de inn igjen? Det er ikke noe i diffrensialen som løsner når jeg tar ut drivakslene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgolf Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by daniel21 Men hvis jeg drar de rett ut, må jeg ha av kassa etterpå for å få de inn igjen? Det er ikke noe i diffrensialen som løsner når jeg tar ut drivakslene?? Du kan løsne drivakslingene og montere de på igjen uten at noe i diff`en skal løsne! Så det var en som sa at drivakslingene er festet med 6 UMBRAKO, dette stemmer ikke! Du må bruke noe som heter XZN-bits (8mm på VW),det er en bits som har en innvendig tolvkantsforsenking, om minner om vanlig torx! Hvis man ikke bruker XZN, risikerer du og dra av sporene på boltene... Han som hadde delebilen min før trakk til drivaksel-skruene med umbrako nøkkel, og det kan jeg si at det var et hælvete og få løsnet skruene igjen da de var rundet i sporet Måtte kjøpe nye bolter, og det var sure penger! Ta deg heller en tur til biltema og kjøp deg et 12-dels XZN-sett til 69.90,- Der følger det med både lange og korte bits+bitsholder i 3/8" og 1/2" feste!! Genialt!! Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel21 Skrevet Mai 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Okey, takk for tipset!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg