Radial Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 har hatt den av , 2 ganger , kikket og glodd , men har ikk tatt av eksoshus enda.... men får se litt.... ta den av en gang til , og evt ta den med ut til garasjen en tur b230ft... lr ??? Det er jo eksoshuset du MÅ av med da :) AV med hele snurrbo'n. split den mellom manifold og eksoshus, i flensen der, og fjern og plugg igjen alle olje/vann-rør :) Det er først da du får status på wastegaten din, hvis du ikke har superøyne som sniker seg melllom turbinbladene på eksoshuset og opp langs eksosflensen mot motoren :op er jo der wastegate-"hullet" sitter :) GL! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Det er jo eksoshuset du MÅ av med da :) AV med hele snurrbo'n. split den mellom manifold og eksoshus, i flensen der, og fjern og plugg igjen alle olje/vann-rør :) Det er først da du får status på wastegaten din, hvis du ikke har superøyne som sniker seg melllom turbinbladene på eksoshuset og opp langs eksosflensen mot motoren :op er jo der wastegate-"hullet" sitter :) GL! når du tar av turbon (som eg har gjort 2 ganger) så har eg stappet finger gjennom hullet begge gangene , og sett på begge sider av spjellet... ingenting galt å se.... men den turbon virke som om an går på speed... ehehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 når du tar av turbon (som eg har gjort 2 ganger) så har eg stappet finger gjennom hullet begge gangene , og sett på begge sider av spjellet... ingenting galt å se.... men den turbon virke som om an går på speed... ehehe Gi den litt heroin.. da roer den seg :op Nei, da lurer jeg på ass....det skal liksom ikke være mulig at den wastegaten ikke fungerer når ting virker som dette! Eneste jeg kan tenke meg er at eksoshuset på turboen er for lite av en eller annen grunn...! (liiiite sansynlig) For mye eksos liksom... men, det virker jo helt bak mål... merkelig! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Gi den litt heroin.. da roer den seg :op Nei, da lurer jeg på ass....det skal liksom ikke være mulig at den wastegaten ikke fungerer når ting virker som dette! Eneste jeg kan tenke meg er at eksoshuset på turboen er for lite av en eller annen grunn...! (liiiite sansynlig) For mye eksos liksom... men, det virker jo helt bak mål... merkelig! det er det eineste eg og har klart å konkludere med.... skal jo ikk gå ann at bilen plutseli gir fra seg mer eksos... har jo ikk gjort no m motorn.... for viss eg setter vakumpumpe på , og opner klokka med den , sånn at spjellet er opent , da lader den ingenting (opp til 0 bar) til 3300 , så begynner faenskapet å lade... ikk lite heller , på 3700 har eg da nemli 1.2 bar Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 det er det eineste eg og har klart å konkludere med.... skal jo ikk gå ann at bilen plutseli gir fra seg mer eksos... har jo ikk gjort no m motorn.... for viss eg setter vakumpumpe på , og opner klokka med den , sånn at spjellet er opent , da lader den ingenting (opp til 0 bar) til 3300 , så begynner faenskapet å lade... ikk lite heller , på 3700 har eg da nemli 1.2 bar husk at på 3500rpm så kommer det en god del eksos, prøv å hold forran potta di, og tenk at hastigheten er 10 ganger raskere inn i turboen. Det VIL skapes et overtrykk som får turboen til å snurre, men 1,2 bar på 3700rpm var jo ganske ekstremt da.. :eek: JEG ville tatt en rask telefon til GIK-turbo... de kan hvertfal turboer skikkelig! kanskje de har et svar :) Alrighte til service er de hvertfal Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 husk at på 3500rpm så kommer det en god del eksos, prøv å hold forran potta di, og tenk at hastigheten er 10 ganger raskere inn i turboen. Det VIL skapes et overtrykk som får turboen til å snurre, men 1,2 bar på 3700rpm var jo ganske ekstremt da.. :eek: JEG ville tatt en rask telefon til GIK-turbo... de kan hvertfal turboer skikkelig! kanskje de har et svar :) Alrighte til service er de hvertfal har ringt t di 4 ganger , INGEN ideer di heller!! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 sliter med noe av det samme j også volvo740turbo... ved 3500/3700 rpm, stiger ladetrykket til 1,2 bar... skal ikke si dette 100% sikkert, men bilen var ikke slik før, med orginal eksos... da kunne den tynes mer uten at ladetrykket steg noe særlig... hmmm... rare greier dette her, skal uansett bytte wastegate snart, så da får vi se om feilen blir løst... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 sliter med noe av det samme j også volvo740turbo... ved 3500/3700 rpm, stiger ladetrykket til 1,2 bar... skal ikke si dette 100% sikkert, men bilen var ikke slik før, med orginal eksos... da kunne den tynes mer uten at ladetrykket steg noe særlig... hmmm... rare greier dette her, skal uansett bytte wastegate snart, så da får vi se om feilen blir løst... eg kjøpte jo bilen m 3" JT , og da funket det bra , men så klikket det for den stakkars mitubi'n... det du og har , lr garrett? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 eg kjøpte jo bilen m 3" JT , og da funket det bra , men så klikket det for den stakkars mitubi'n... det du og har , lr garrett? Har orginal garrett turbo ja... ikke noe mer hokuspokus, orginal motor, bortsett åpent KN filter og at kat`n er fjernet + 3" hele veien... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Har orginal garrett turbo ja... ikke noe mer hokuspokus, orginal motor, bortsett åpent KN filter og at kat`n er fjernet + 3" hele veien... det samme her , einaste eg har mitsubi sin lille "pyse turbo" :( Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.