DjViper Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Vurderer seriøst å kjøpe meg civic så raskt snøen forsvinner, blir sedan 92-95! ( har 2 dørs bil nå, er dritt lei det). Men hvilke feil er det på slike biler? Hører rust på hjulbuene bak er en normal feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Vurderer seriøst å kjøpe meg civic så raskt snøen forsvinner, blir sedan 92-95! ( har 2 dørs bil nå, er dritt lei det).Men hvilke feil er det på slike biler? Hører rust på hjulbuene bak er en normal feil! Ikke uvanlig nei....men er også stort sett det eneste stedet som er utsatt for rust i karosseriet uten at det nødvendigvis er en skade der.... (skyldes ofte gummilisten som er satt på hjulbuen, som fungerer som en skikkelig fuktsamler! Take it away folks!!!) Ellers så er det raping i girkassa, hvilket gir det gjelder er ofte modellavhengig, VTi = 5, LSi = 3 osv.... Foringer ikke så uvanlig, spesielt støtdemperforingene foran og bak. Topp-pakning må byttes på mange LSi'er Ventiltetninger må byttes på de fleste EG og EJ Civicene.... Sentrallås som slutter å virke Fordelere som kødder med eieren.... (dyrt!!!!) Ytre drivledd på LSi, indre drivledd på VTi osv.... (andre må jo få slippe til også!!!) hehe.... Men alt i alt er Civic en billig bil å reparere småting på! Og lett å skru på! Og lett å skaffe deler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Ikke uvanlig nei....men er også stort sett det eneste stedet som er utsatt for rust i karosseriet uten at det nødvendigvis er en skade der....(skyldes ofte gummilisten som er satt på hjulbuen, som fungerer som en skikkelig fuktsamler! Take it away folks!!!) Ellers så er det raping i girkassa, hvilket gir det gjelder er ofte modellavhengig, VTi = 5, LSi = 3 osv.... Foringer ikke så uvanlig, spesielt støtdemperforingene foran og bak. Topp-pakning må byttes på mange LSi'er Ventiltetninger må byttes på de fleste EG og EJ Civicene.... Sentrallås som slutter å virke Fordelere som kødder med eieren.... (dyrt!!!!) Ytre drivledd på LSi, indre drivledd på VTi osv.... (andre må jo få slippe til også!!!) hehe.... Men alt i alt er Civic en billig bil å reparere småting på! Og lett å skru på! Og lett å skaffe deler.... Takker:):) Grei med slik informasjon å ha med seg!! Trudde det ikkje var så mange feil, men det handler vell litt om tilfeldigheter også vel?! og kossen du behandler bilen! Eller skjer dette "uansett"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Nå vet du jo om ting som KAN være feil, så da er det jo bare og lete etter bil da. Greit nok at det generelt er en bil med lite feil, men vi snakker om 10-15 år gamle biler her nå... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Dette er feil som er litt typiske for Civic, at en eller flere av dem vil dukke opp før eller senere er vel ikke naivt å tro, men det betyr laaaaaangt ifra at man får oppleve ALLE...... :) Alle bilmerker og modeller har sine TYPISKE feil.... Å kjøpe Civic er ikke noe mer problematisk enn andre biler, men å si at Civic er feilfri er NAIVT... :) Jeg skrur Civic hver bidige dag jeg...hehe.... (men så har jeg hatt +250 stk også da!!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Takker:):) Grei med slik informasjon å ha med seg!! Trudde det ikkje var så mange feil, men det handler vell litt om tilfeldigheter også vel?! og kossen du behandler bilen! Eller skjer dette "uansett"? skal du kjøpe, kjøp igjennom nippon! :) :P ikke sant tore? :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg