sooocool Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Siden du er så godt i gang kan du jo forklare hva som er feil med metodikken som Linkwitz har brukt når dem "lærte deg" hvordan du skulle koble opp dette? ;) skal love deg at Linkvitz ikke hadde dette i tankene på begynnelsen av 1990.. er maange før han som eksperimenterte med dette og lagde egne konstruksjoner. at Linkvitz har lagt dette ut på nett i håp om å tjene noen kroner på det er hannes opplegg :) .. Fyren har helt klart peiling og er høyt respektert av alle entusiaster (inkl meg selv).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo666 Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 du hopper galant over mitt spørsmål? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Vel, jeg har kun sett den form for DVC-oppkobling i en dipol èn plass og det var da av Linkwitz' :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Vel, jeg har kun sett den form for DVC-oppkobling i en dipol èn plass og det var da av Linkwitz' :) ok jeg vil tro han er mest kjent for dette, spesielle filter oppkoblinger etc .. mye å lære der gitt .. men hva mente du med feil??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 du hopper galant over mitt spørsmål? hold deg til topic :) hehe .. har skrevet PM til deg for lenge siden .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hehe fant samme tegning på Linkwitz sidene, litt annerledes.. denne kassa kalles for Phoenix Dipol woofer. takker Zettie for tips, viste ikke at det var han som hadde det opplegget der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo666 Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 da er det greit:) ligger dt svar til deg ohså:) mye lettere å skrive på trastatur enn telfon:) data må være de mest geniale oppfinnelse noensinne:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 hehe jeg fant jo kassa "mi" på den siden :) genialt !! takker Zettie igjen for navnet :wave cheers skal love dere at slik lyden ble i en stasjonsvogn kommer jeg aldri til å høre igjen !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo666 Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 hehe det tror jeg på at du ikke kommer til å høre igjen:) ikke stygt sagt, men den kassa kan spille bra i et rom hvis den er rett plassert.. og da kommer kommer madamen til å lure på hvorfor i helvete du brukte så mye spenn på det, for der hun sitter hører hun ikke optimalt..:) og ifølge min erfaring er det ikke bra:) putt det i en bil og vis meg hvordan det virker.. har ikke noe imot å bli overbevist sånn:)) er du singel derimot så er det bare å peisa på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 hehe det tror jeg på at du ikke kommer til å høre igjen:) ikke stygt sagt, men den kassa kan spille bra i et rom hvis den er rett plassert.. og da kommer kommer madamen til å lure på hvorfor i helvete du brukte så mye spenn på det, for der hun sitter hører hun ikke optimalt..:) og ifølge min erfaring er det ikke bra:)putt det i en bil og vis meg hvordan det virker.. har ikke noe imot å bli overbevist sånn:)) er du singel derimot så er det bare å peisa på! hehe morph joda men den skal jo ikke se sånn ut i bilen da .. hehe *ler* .. det som er morsomt er jo å eksperimentere med sånt, om det blir bra nok eller ikke spiller jo egentlig ikke så stor rolle. en lærer masse ut av sånt vettu .. har bygget utrolig mange høyttalere opp igjennom årene, helt fra 80 tallet og frem til nå.. joda, blandet suksess må jeg jo bare innrømme, og jeg har aldri blitt rik av det, heller det stikk motsatte.. det jeg driver med her inne er jo å lufte mine ideer, og skal love deg at jeg får mye pes pga det men jeg tar meg ikke nær av noe sånt.. Denne Dipol kassa for bilbruk er neppe noe å satse på for de som ikke har interesse for å prøve noe nytt.. at bakveggen i en bil ligger for nær f.eks krever jo en god del arbeid for å gjøre den død osv .. det beste er vel å la dette kun bli en interessant diskusjon, og ikke noe en foretar seg i praksis. kassa jeg holder på med skal testes ut, men om jeg tør vise den til almennheten !?!? hehe tror ikke det gitt ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Artige greier dette her, men er nok mange som har drivi med dette før Linkwitz i 90 åra. Jeg så den første når jeg var 10år gammel, og det skulle bli 1983. Bygde 1 stk etter en tegning fra 1985, den var ganske lik sooocool sin, bare att sidene var skråe utover. For att dem skulle spre litt mer. Låt greit, men er ikke noe for meg. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 positivt:retningsbestemt (sier proffene her på forumet :) hehe Hmm, høres ikke så positivt ut at noe som skal være i bagasjerommet på en bil er retningsbestemt vel? :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg