wabby Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Før så gikk pedalen i bånn og jeg måtte pumpe på pedalen for å få noe bremser. Tok å byttet hovedsylinder og luftet ut bremsene (halv liter bremseveske).Den gamle vesken jeg fikk ut så ut som cola. Etter dette så var bremsene utrolig gode og bremsene tok omtrent med engang jeg rørte pedalen. Nå har det gått 2 uker og problemet har kommet tilbake... Noen som vet hva som kan være problemet? Dette er en Passat 35i med skivebremser hele veien. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern68 Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg ville nesten tro at det kan være lekkasje i bremse systemet, har du sjekka om det har minka noe bremseveske? En annen ting er at det kan være lekkasje i vacuum slangen til bremsekraft forsterkeren. Det kan kanskje hjelpe å prøve å lufte bremsene igjen, og se på rørene etter lekkasje. Håper dette kan hjelpe deg, jeg er ingen ekspert, men jeg ville tro det kan være noe lignende dette, og en annen ting du ikke skriver er hvordan standen på skivene og klossene er, er disse veldig slitt så kan dette også føre til de samme symptomene. Siter Member of Midnightclub You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 bytta alt av skiver og klosser i sommer, Men vakumslangen har jeg laget en egenpatent på da den var smeltet. Kan være at den lekker litt. Men vil ikke det bare bety at pedalen blir hardere? Den bør vel ikke gå i bånn av den grunn..... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 du er helt sikker på at du ikke har lekkasje noen steder? en bremsekraft forsterker er jo bare en bremse assistent som bruker atmosfæris trykk på den ene siden å vacum på den andre (av en membran) når du bremser vil den dra til seg atmosfærisk trykk (som er på 1bar) samtidig som vacumet suger.. og det hjelper deg med å bremse! så vis den ikke for vacum så må du bare tråkke litt hardere på pedalen for og få samme effekt! så ville sjekket etter lekasje! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ars Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 er neppe vacuumslangen! Se etter lekasje! Hvordan er fargen på bremsevesken nå? minket mye osv? Siter [x]86 Opel Kadett E GSI 2.0i int. i å kjøpe Kadett C eller Ascona B. PMPM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Kjøpte du ny hovedsylinder, eller en brukt fra høgger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Åssen kjennes pedalen ut? er den fjærende? isåfall er det luft i systemet..! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slidern Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Prøv å teste bremsekraftforsterkren. Stopp bilen. Pump opp trykk med pedalen, å hold den inne. Start bilen mens du holder pedalen inne. Da skal den gå litt inn. Hvis den går alt for langt ned, er det dårlig me undertrykk, å da er noe feil innenfor det. Siter - Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil) - Nissan 200sx s13(Prosjekt) * Audi s2 (borte) * Coupe quattro 10vt (bortevekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Prøv å teste bremsekraftforsterkren.Stopp bilen. Pump opp trykk med pedalen, å hold den inne. Start bilen mens du holder pedalen inne. Da skal den gå litt inn. Hvis den går alt for langt ned, er det dårlig me undertrykk, å da er noe feil innenfor det. selv om bremsekfrat forsterkeren ikke er helt god vil man fortsatt ha bremser! en bkraftforsterker er bare en mekanisk bremse assistent som hjelper deg med å bremse! som sagt før se etter lekkasje og luft igjennom ny bremseveske! da kan du være sikker på at lufta er borte! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.