R-S Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Har en -99 A4 1,8T. Er kjempe fornøyd med kjerra, men opplevde en litt merkelig ting her i helgen. Når jeg drar litt på gjennom girene, og kommer til ca 4000 omd i 4.giret, oppleves det som om turtallssperren kommer inn, evt fuelcut. Har noen en forklaring på dette? Et annet lite spm i samme slengen... Hvorfor er dumpvalven før intercooler, og ikke ved innsuget som på mange andre turbo-biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Et annet lite spm i samme slengen... Hvorfor er dumpvalven før intercooler, og ikke ved innsuget som på mange andre turbo-biler? Om du ser på slangen fra IC til innsug så er det ikke særlig plass til å sette en dump der. Er ikke så mye trykk på de bilene her at det spiller noen rolle hvor den står. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Har en -99 A4 1,8T. Er kjempe fornøyd med kjerra, men opplevde en litt merkelig ting her i helgen. Når jeg drar litt på gjennom girene, og kommer til ca 4000 omd i 4.giret, oppleves det som om turtallssperren kommer inn, evt fuelcut. Har noen en forklaring på dette? Et annet lite spm i samme slengen... Hvorfor er dumpvalven før intercooler, og ikke ved innsuget som på mange andre turbo-biler? Bytt plugger og sjekk for oljerester i plugghulla. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-S Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 ...og hvis olje? :shake Motor og alt føles veldig bra ut ellers. Har nylig byttet toppdekselpakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Hvis olje, har toppdekselpakningen lekt, men den har du jo bytta. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-S Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 ok! takk for tipset, skal ta en kikk. Sett litt på siden din, mens jeg ventet på svar. yodude cred for mange bra mods! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Bildet "lånt" av Chrisdude. Der har du løsningen for dump v spjeldet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg