eppek Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hei! Er det noe her som kan utrede for meg hvordan en kompressor fungerer? Jeg vet det er entn kjede lr reim drift, men komp går jo i takt med motoren, så den kan jo ikke stå å lade fullt trykk på tomgang. hva skjer for at den begynner å lage trykk når en gir gass? hvorden justere trykket? Håper jeg fikk fram d jeg mente, å at noen kan forklare det for meg. Om man ska montere kompressor, hva trengs i tilleg til selve kompressoren? Mvh Espen Siter Mazda 323 GT-R -92 Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=) Toyota Crown -66 neste prosjekt=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Kompressoren lader fra tomgang, men går da ikkje for fullt. Etterhert som turtallet stiger på motoren, stiger og turtallet på kompressoren og ladetrykket og luftmenden stiger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 En kompressor kan fungere på forskjellige måter, avhengig av type. Du har for eksempel skruekompressor som vel består av to "skruer" som pumper lufta og komprimerer den så motoren jobber under större trykk. Eller en tannhjulskompressor som minner sterkt om ei oljepumpe med to drevs om går driver "hverandre", og lufta går på utsia mellom tennene og huset. Og du har sentrifugalkompressoren som lettest kan berskrives som en halv turbo. Trykke reguleres vel ved hjelp av dreving og en slags Wastegate. Er jo flere typer og folk som kan mye mer enn meg om evnet her så kommer nok mere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.