MazdaLaVista Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Har en 90 mod 323 LX 1.6 16V(var hvertfall engang). Girkassen er ødelagt, vet mange av disse kassene hos mazda passer overens, dvs passer på motorene, 1,6, sohc, dohc, 1.8 sohc & dohc har sammetilpassning mellom gir kasse og motor. (men svinghjul og clutch kan variere). Det som kan være forskjell på er utveklsing på girene, og viktigst av alt driv akslingene- Vet at 1.8 dohc (står i 323 f 1.8 Dohc og 323 GT) motoren har en girkasse der drivasklingen på passasjer siden er opplagret på motoren. Det er den sterkeste fremhjulstrekk kassen de har, men da må drivasklingene, nav og bremser byttes og. Etter det jeg har forstått er kassen fra 1.6 sohc svakere innmat i, og lavere utveksling. Det som står igjen da er : 1.6i Dohc 16v fra 323 BG kontra 1.8 sohc fra 323 f. Er de identiske? Noen forskjell i det hele tatt? noen som vet? eventuelt hva jeg trenger å bytte utenom kassen. Girkassen min er stemplet med F 520 3 var å så på en 323 f på høggeren , og den var stemplet F 520 1, Noen som vet forskjellen? En annenting, bare sånn at det er sagt, girkassen fra Kia Sephia 1,5 og girkassen fra Mazda 323 1.6 Sohc er ifølge høggeren identisk. Greit å vite. :eek: Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Alle de kassene skal vel passe over ens, det er bare det at du må ha med deg svinghjul og clutch fra den kassa du skal bruke. alt i BGserien er jo lego. Jeg har en 1,8 F SOHC kasse liggende her, med drivakslinger og det hele... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Jeg er interessert i kassa de Wired, om den passer Mazdan;) Kontakter du meg?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 jodda, kassa er bolt on den. du har vel en 1,8 SOHC motor? den er jo identisk til den du har i så fall... tenkte du på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 ta det på mazdaforumet da gutter!:D knock :ex_machin :iconsm :biker Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg