jørn bergflødt Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Kvaliteten vil som oftest stå i stil ettersom billige produkter, "må" bli laget av billige komponenter.. Likevel finnes det jo enkelte overraskelser! JBL subene dine befinner se nok i et gjennomsnitts-sjikte. Har ikke hørt de, så blir jo også veldig vanskelig å uttale seg mer inngående. Er nok forsterkern det kommer til å skorte på her her ja.. Som du ser er det ikke noe filter på denne forsterkern. Med andre ord vil du ikke kunne få innstilt hvor høyt opp i frkvensbilde subene skal spille. Et løst delefilter er muligens løsningen her.. Ser du på bildet hvor instillinger er vist på forsterkern ser du at det er tre knotter: Level, Bass og treble. Dette er altså de samme innstillingene du vil finne igjen på spillern din.. Om de kan brukes til ytterligere å konsentrere lydbilde vet jeg ikke, men det er lite trolig. En ny forsterker ville evt kunne gi deg muligheten til å stille inn low-pass hvilket ville begrense frekvensområdet til subene. Dette er sterkt å anbefale. Kobling av forsterker: Ettersom dine elementer har en impedans på 5 ohm, vet jeg ikke her hva jeg skal svare. Kan ikke nok om ohm, for å gi deg et veldokumentert svar her. Jeg ville prøvd å kjøre hver sub på hver sin kanal i utgangspunktet. Dette er nok like greit!! De bør jo egentlig få 200 watt rms hver disse subene, så du vil nok ikke få noe trøkk ut av disse med å fóre de med "bare" 70 watt rms. Ny forsterker kan nok bli nødvendig, for å utnytte disse maksimalt! Mvh Så da trenger jeg et dele filter for ikke å få full range på bassene? Holder det da bare med en spole på hver, eller? Som sagt jeg prøver og ser åssen det spiller, men helt enig i at jeg må ha et filter, for subber som spiller hele tone registeret låter jævlig! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Så da trenger jeg et dele filter for ikke å få full range på bassene?Holder det da bare med en spole på hver, eller? Som sagt jeg prøver og ser åssen det spiller, men helt enig i at jeg må ha et filter, for subber som spiller hele tone registeret låter jævlig! Jørn Dessverre har jeg ingen erfaring med dette, da jeg alltid har hatt forsterkere med innbygget filter. Vil ikke lyve og si "ja, du må ditt og datt" - når jeg ikke vet.. aneglsmili Andre her på forumet har kanskje vært borti lignende tilfeller? Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Etter bildene dine å dømme så er det ikke filter på forsterken nei... Hvilken cd-spiller har du? Har den Sub out? Har den det så er det innebygd filter i spillern, hvis ikke må du skaffe deg et filter. f.eks : http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78525 Hvordan er bakseteryggen på bilen din? Stål? Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Etter bildene dine å dømme så er det ikke filter på forsterken nei...Hvilken cd-spiller har du? Har den Sub out? Har den det så er det innebygd filter i spillern, hvis ikke må du skaffe deg et filter. f.eks : http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78525 Hvordan er bakseteryggen på bilen din? Stål? Bruker den orginale Audi Concert spilleren, så er nok ikke noe Sub out desverre! Men det filteret så jo helt gull ut det! Baksete ryggen er nedfellbar den! Skal bygge kassen ned i gulvet hjulbrønn tenkte jeg! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Er bare litt bekymra om du får så veldig mye bass inn i kupeen på bilen din med den forsterkern + subbene i hjulbrønn... Vet ikke hvordan bilen din er så mulig det blir kjempe bra!! Så det er bare å prøve det! yodude EDIT : så det var en s3 nå, da har du løs hatthylle??? Slik tynn liten sak?? yummy Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Er bare litt bekymra om du får så veldig mye bass inn i kupeen på bilen din med den forsterkern + subbene i hjulbrønn... Vet ikke hvordan bilen din er så mulig det blir kjempe bra!!Så det er bare å prøve det! yodude EDIT : så det var en s3 nå, da har du løs hatthylle??? Slik tynn liten sak?? yummy Det stemmer bra det ang hattehylla! Hva tenkte du på? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Fikk plutselig større tro på prosjektet ditt... happyhappy Mye lettere å få bassen inn i kupeen da, legg opp skikkelige strømkabler å signalkabler når du først skal gjøre dette, du finner vel ut at du vil bytte ut den forsterkern etter en stund! :) Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Fikk plutselig større tro på prosjektet ditt... happyhappy Mye lettere å få bassen inn i kupeen da, legg opp skikkelige strømkabler å signalkabler når du først skal gjøre dette, du finner vel ut at du vil bytte ut den forsterkern etter en stund! :) Strøm! Holder det m 8 kvadrat, eller burde jeg ta 16? Men ja greit å gjøre det skikkelig enig i det! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Strøm! Holder det m 8 kvadrat, eller burde jeg ta 16? Men ja greit å gjøre det skikkelig enig i det! Jørn Nå er vi tilbake i et felt hvor jeg kan svare deg :) Bare legg opp så stor som mulig du.. gjerne opp i mot 30mm2. Det er absolutt ingen negative sider ved å legge opp for stor strømkabel! Derimot er det mye negativt med å legge opp en for liten en.. Som vi snakket om tidligere er det jo godt mulig at du kommer til å oppgradere etterhvert, og da er det jo like greit å ha gjort det ordentlig med en gang?! Husk for all del å legge opp strøm og signalkabler på hver sin sine av bilen, og ikke minst - HUSK SIKRING! Den skal sitte mellom 20-30 cm fra batteriet ditt. Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Nå er vi tilbake i et felt hvor jeg kan svare deg :) Bare legg opp så stor som mulig du.. gjerne opp i mot 30mm2. Det er absolutt ingen negative sider ved å legge opp for stor strømkabel! Derimot er det mye negativt med å legge opp en for liten en.. Som vi snakket om tidligere er det jo godt mulig at du kommer til å oppgradere etterhvert, og da er det jo like greit å ha gjort det ordentlig med en gang?! Husk for all del å legge opp strøm og signalkabler på hver sin sine av bilen, og ikke minst - HUSK SIKRING! Den skal sitte mellom 20-30 cm fra batteriet ditt. Mvh Da har jeg allerede solgt den første forsterkeren jeg kjøpte, og skaffet meg en Audison SRx2! http://caraudiosecurity.com/shop/product/products_id/2893.html Da hadde det vært greit med litt info om jeg burde koble de 2 bassene i serie eller en til hver kanal! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Skal ikke kobles i serie nei... hehe! Enten parallell eller en sub pr.kanal... Hvis du parallellkobler de altså brokobler forsterkern så får du en last på 2.5ohm... Se om du finner ut om forsterken er stabil ned til 2ohm... Regner med det går bra, ville satset på brokobling jeg.... Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Skal ikke kobles i serie nei... hehe!Enten parallell eller en sub pr.kanal... Hvis du parallellkobler de altså brokobler forsterkern så får du en last på 2.5ohm... Se om du finner ut om forsterken er stabil ned til 2ohm... Regner med det går bra, ville satset på brokobling jeg.... Ja den skal være stabil til 2 OHM ! Og ang seriekoble mente jeg såklart pararell!! hehe Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Ja den skal være stabil til 2 OHM ! Og ang seriekoble mente jeg såklart pararell!! hehe Den er 2 ohm stabil i stereo, ikke ved brokobling. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg