Gå til innhold

Prob med plassering av element i dør a4

Ranger emnet

SunIx^

Anbefalte innlegg

Hei. Som topic sier har jeg porblemer med plass i dørene forran i min a4, Porblemet ligger i at det er manuell vindusheis å da blir d trang om plassen

Noen som har noen ide hva jeg kan gjøre? Har ikke så mye erfaring med instalasjon ( har hatt et "jalla annlegg" der ingen ting var nøye) men siden dette er ny biln vil jeg at det skal se bra ut. Kan evt høre med f.eks lyd på hjul mene tipper di tar 10000 for jobben :p

Noen som har noen ide.....?

Dørsiden

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Som topic sier har jeg porblemer med plass i dørene forran i min a4, Porblemet ligger i at det er manuell vindusheis å da blir d trang om plassen

Noen som har noen ide hva jeg kan gjøre? Har ikke så mye erfaring med instalasjon ( har hatt et "jalla annlegg" der ingen ting var nøye) men siden dette er ny biln vil jeg at det skal se bra ut. Kan evt høre med f.eks lyd på hjul mene tipper di tar 10000 for jobben :p

Noen som har noen ide.....?

Dørsiden

Mvh SunIx^

I en a4, så er jo høytaleren montert i dørtrekket, på baksiden av det. Er problemet, at magneten tar i vidusheis-mekanismen, eller at du vil sette høytalern på forsiden?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en a4, så er jo høytaleren montert i dørtrekket, på baksiden av det. Er problemet, at magneten tar i vidusheis-mekanismen, eller at du vil sette høytalern på forsiden?

Sry, Hva vel ikke helt klar i teksten over. Det jeg vil er og montere et 6.5" komponentsett i dørerne og da blir det at elementet kommer borti vindusheisen når jeg snurrer rundt pga plassmangel. Hadde det vert elektriske vindusheiser hadde det blitt god plass men det er det ikke :/

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sry, Hva vel ikke helt klar i teksten over. Det jeg vil er og montere et 6.5" komponentsett i dørerne og da blir det at elementet kommer borti vindusheisen når jeg snurrer rundt pga plassmangel. Hadde det vert elektriske vindusheiser hadde det blitt god plass men det er det ikke :/

Mvh SunIx^

Hmm.. Jeg har akkurat vært inne i døren på min Audi, riktignok med elektriske vinduer, men hvor er det egentlig det tar? Er det sveiven som kommer borti magneten på baksiden av trekket? Eller er det selve monteringsrammen på høyttalern som kommer borti sveieven bak trekket? Er litt vanskelig å skjønne hva du mener?

Videre er jo en mulighet å bygge evt en "trakt-formet"-adapter av MDF-ringer. Da kan du lage nederste ringen tilsvarende 5 1/4", slik som det er orginalt, for så å lage ringen som du setter utenpå der igjen stor nok til 6 1/2". Mulig du kan klare å "lure" sveiven sånn?!

Kom med litt mer inngående info om problemet, så blir det enda lettere å hjelpe...

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har akkurat vært inne i døren på min Audi, riktignok med elektriske vinduer, men hvor er det egentlig det tar? Er det sveiven som kommer borti magneten på baksiden av trekket? Eller er det selve monteringsrammen på høyttalern som kommer borti sveieven bak trekket? Er litt vanskelig å skjønne hva du mener?

Videre er jo en mulighet å bygge evt en "trakt-formet"-adapter av MDF-ringer. Da kan du lage nederste ringen tilsvarende 5 1/4", slik som det er orginalt, for så å lage ringen som du setter utenpå der igjen stor nok til 6 1/2". Mulig du kan klare å "lure" sveiven sånn?!

Kom med litt mer inngående info om problemet, så blir det enda lettere å hjelpe...

Mvh

Dette var ikke lett nei :p

Tengte å ta bort dekslet som er der nå og ha elementet på "utsiden" av dørtrekkek, og lage evt mdf ringer å sette elementet i og evt bruke glassfiber og tette rundt. problemet er dette * problem

Høytalern blir da så stor at sveiven blir å ta i elementet når jeg snurrer rundt. Om jeg lager mdf ringer som du sier å får høytalern ut fra døren blir det uansett et prob å få sveiveni mellom om jeg ikke lager den flere cm ut som sikkert blir stygt?

Håper noen skjønner bedre nå...

Mvh SunIx ^

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh SunIx^

Hvis du mener å montere en 6,5" utenpå dørtrekket, så krever jo det litt jobb. Jeg hadde villet gjort som han over, skriver: å lage en baffel, på innsiden, og satt høytaleren der.

Hvis det er der det tar i, så: Bytt høytalere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener å montere en 6,5" utenpå dørtrekket, så krever jo det litt jobb. Jeg hadde villet gjort som han over, skriver: å lage en baffel, på innsiden, og satt høytaleren der.

Hvis det er der det tar i, så: Bytt høytalere..

Som Audio-art sier, å montere på måten du vil er MYE jobb. Er fullstendig klar over at det ser mye "kulere" ut om høyttalerne sitter utenpå, men om det er verdt så mye jobb vet jeg ikke. Slik jeg ser det har du bare to muligheter.

6 1/2" elementet inne i døren, bak dekselet,

eller

5 1/4" element utenpå døren, med forbehold om at også dette kan bli trangt! Du skal sikkert ha en rist utenpå elementet som vil bygge noe ut, og da også kan komme i konflikt med sveiven.. Uten rist risikerer du jo at du ødelegger elementet fort ved støt osv..

Hvis ikke noen av disse faller i smak, må du nok til med en større modifisering av dørtrekk. Det er mulig at Transmedia har noen dørtrekk som passer bilen din, som evt. kan gjøre det lettere med tanke på at sveiv i forhold til elementplassering kan være noe anderledes enn på ditt orginale!!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Audio-art sier, å montere på måten du vil er MYE jobb. Er fullstendig klar over at det ser mye "kulere" ut om høyttalerne sitter utenpå, men om det er verdt så mye jobb vet jeg ikke. Slik jeg ser det har du bare to muligheter.

6 1/2" elementet inne i døren, bak dekselet,

eller

5 1/4" element utenpå døren, med forbehold om at også dette kan bli trangt! Du skal sikkert ha en rist utenpå elementet som vil bygge noe ut, og da også kan komme i konflikt med sveiven.. Uten rist risikerer du jo at du ødelegger elementet fort ved støt osv..

Hvis ikke noen av disse faller i smak, må du nok til med en større modifisering av dørtrekk. Det er mulig at Transmedia har noen dørtrekk som passer bilen din, som evt. kan gjøre det lettere med tanke på at sveiv i forhold til elementplassering kan være noe anderledes enn på ditt orginale!!

Mvh

Ok, Regner med det er endel jobb jah så da blir det vel droppet. Ska prøve og ta av dørtrekket å se hva som er plass til inni der så får jeg se hva jeg finner ut. Takk for hjelpen til deg og audio-art. :)

Mvh SunIx

Mvh SunIx^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig og få 6,5 " på baksiden men blir meget lite av elemente som kommer frem bak org gittere. tipper du mister 30% av elemente som bare spiller rett i dørtrekke, vi forsøkte dette på a4en min før vi bestemte oss for og bygge om døren. Da kan du like gjerne kjøpe 5,25" Får ikke spacet ut sveiva noen mm så du får plass til 6,5" vanskelig og se på bilde hvor mye du mangler, ellers er jo alternativet kick panel men dette er også litt krevende i denne bilen.

2005 Impreza WRX

x A4 tq / Golf stv / Sharan

x Impreza wrx 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert en del Morel Hybrid Ovation 4 i A4.

Måtte da lage en kryssfinèr-plate som og festet så elementet i plata FØR jeg skrudde plata fast i dørtrekket.

Det er et stag som går til dørhengselen som ødelegger litt av plassen.

Jeg tror jeg har malen til de platene liggende.

Målene er til Morel Hybrid Ovation 4 så litt modifisering må nok til.

Send meg en PM hvis du trenger de.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider