eVicez Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Sykt at ikke høytalere er ferdig "innspilt" når man kjøper de da. Når man kjøper seg et heftig anlegg, er det ikke for å vente 100 timer med å peise på med musikk, men heller for å kunne få full trøkk fra første start. Om dette med innspilling hadde vært så viktig, tror jeg leverandørene av høytalerne ville levert plater med spesielle lyder for å spille inn høytalerne, eller så ville de vært ferdig innspilt når de kom i butikken Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Sykt at ikke høytalere er ferdig "innspilt" når man kjøper de da. Når man kjøper seg et heftig anlegg, er det ikke for å vente 100 timer med å peise på med musikk, men heller for å kunne få full trøkk fra første start. Om dette med innspilling hadde vært så viktig, tror jeg leverandørene av høytalerne ville levert plater med spesielle lyder for å spille inn høytalerne, eller så ville de vært ferdig innspilt når de kom i butikken Noen få høyttalere kommer ferdig innspilt og med sertifikat på antall timer, hvilket rom det ble spilt mot og målte parametere etter innspilling. Det er ikke mange, men noen er det. På samme måte er det enkelte høyttalere man faktisk kan merke effekten av en innspilling på. Ta mine Infinity midbasser, der er det ingen tvil. Startet spille med dem og dem spilte meget bra ned til 80Hz, under det begynte det degraderes ganske fort. Nå etter rundt 60 timer går dem greit ned til 50Hz uten problemer, om en ukes tid skal jeg forsøke flytte delingen ned på 40Hz og se hvordan det endrer seg videre. Diskantene (Soundstream) derimot er det ingen forskjell jeg kan høre fra jeg kjøpte dem og til nå - disse har vel 400 lyttetimer bak seg. Iom at jeg kjører aktivt system er det ganske lett å finne ut hvordan dem endrer seg. To knepp og frekvensen er endret - sett volum på X som referanse og hør. Når det ene uken er forvrengning og noen uker senere ikke er det så er det klart det er noe som tilpasser seg. Om denne endringen ville kommet fortere om jeg bare hadde spillt på MED forvrengning gidder jeg ikke risikere ett element eller tre for å finne ut av. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Sorry off tipic, men signaturen din Zettie. Haha den tar kaka, takk for en god latter. (ikke ironisk sådan). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg