Higgen Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Hei, jeg er ny i dette forumet, men det ser ut som om det finnes en del gode "BMW-brains".. :-) Jeg trenger hjelp med min gamle BMW318i 1992 modell. Har denne som en "nr.2-bil" og ønsker ikke stor euttlegg på bilen. Ønsker å fylle gass på klimaanlegget, men fikk til svar på verksted (ikke merke-verksted) at de måtte bygge om hele klimaanlegget for 3-4000,- for å kunne fylle. De mente gassen som skulle brukes inneholdt freon, som er ulovlig, og derfor kunne de ikke fylle på ny.. Dette stemmer nok sikkert, men jeg vet samtidig at alle freon-gasser fikk erstatningsgass (Eiscon eller noe sånn) som man bruker istedetfor den farlige freon gassen. Er det noen der ute som kunne hjelpe meg med å finne ut hvilken erstatningsgass jeg må bruke? Evt. hva benevnelsen på den originale gassen er?? Bilen: BMW 318i, E36, 1992mod. Klimaanlegget er av den typen med "manuelle" små vridere for grader, -altså ingen lcd-display for grader, etc.. Takker for all hjelp! Ha en fin kveld. Siter Bil(er) jeg har: Audi A4 avant 1,9TDI '03 - BMW 318i '92 Fortid: Volvo S40 '01 - Audi A3 '97 - Fiat Bravo '97 - VW Polo '89 - Honda Camino m/pedaler '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 spør deg rundt etter en gass, HFK R-22. Uansett, gassen er lovlig til etterfylling, men ikke for nybygg... Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Si ifra om du finner ut noe, trenger gass jeg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Det er mye forrvirring ute å går om sånn gass... Det er ikke lett å fylle på noe sånt selv, man må ha spesialverktøy og riktig spesikikasjoner for vakum og såntno. Hvis det ikke har vært olje på systemet på en liten stund er også sansynligheten for at systemet må overhales ganske stor. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 fylte på gass på et citroengverksted (riktig skrevet? nei) og det gikk helt fint.. betalte fint lite da en kompis av meg jobber der.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg