pahf Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Tenker jeg tar sjansen på å prøve meg på en slot port kasse. Har alliert meg med en snekker :) Men iflg jl sine sider: kasse spesifikasjoner Så skal kassen være 311mm dyp. Det er greit nok, men det skal også porten være før den skal bygges på med 235mm i vinkel. (vanskelig forklart, men dere ser oppsettet på siden). Altså det vil jo ikke være mulig? når den eksterne dybden på kassen og porten blir like lang. Eller er det jeg som er helt bak mål i tankegangen min. Eventuelt bygge kassen med samme liters mål og ha en lang port uten vinkel? Da forlenge dybden på den og korte inn noe annet. Men det er ikke sikkert det blir samme tuningen på den? Samt at kassen vil rar ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Husk her at plata på 311mm står på bakveggen, altså er den total dybden 311mm + 19mm (bakplaten) (330), det skulle gi korrekt portlengde på 311mm? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 hmm. Det bør jo høres fornufti ut. Er litt distre i disse eksamens tider. Men når porten skal være 35mm bred, bør den jo også være det etter vinkelen? Mulig jeg er på bærtur, men. EDIT: Jeg tenker på å bruke 22mm plater på kassen. Da vil jo det gjøre porten 311-22=289mm lang port før vinkeln gjør det ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Pahf, da, dette kan du :D Men, siden jeg er så snill i dag har jeg laget en dimensjonert tegning i SketchUp til deg med 22mm :) Hyl ut hvis du trenger noe mer mål e.l. (så får vi jo bare håpe det er rett regnet av meg da :p ) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Flotte greier. nå ga det endelig litt mening igjen. :D Takker og bukker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Er jo ganske enkelt når man går ut fra indre målene og bare ignorerer de utvendige inntil man har vinkelen og første veggen :) Har her ikke "lagt på" noe ekstra frontbaffel på det bildet, men anbefaler at hvis du gjør det så lar du siste biten av sloten få skrå ut til hver sin side, slik at slotlengden fremdeles blir korrekt og du samtidig får en fin avslutning på den, ser jo litt stiligere ut også da :) Dobbel frontbaffel er aldri negativt styrkemessig, spesielt ikke med ett såpass tungtveiende element.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Ser ikke bortfra at det blir dobbel front nei. Og det skader jo ingen om det ser litt stilig ut i samme slengen. :) Da er det bare å begynne legge opp størrestrømkabel og bygge kasse. Så blir det golyd igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Blir sikkert finfint, håper du har noe brutalt å drive det med :) Får du portstøy (det hender seg jo), så kan du forsøke ett bittelite, syltynt (knapt synlig) strøk med silikon akkurat i ytre skjøten/vinkelen til porten, det bruker hjelpe godt :) Du får sende en pm hvis du skulle trenge kassemål i andre lengde/bredde forhold mer tilpasset bilen eller slikt :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Enda blir det ikke så brutalt, får 200wrms til og begynne med. Men mye vil ha mer så det tar nok ikke lang tid før jeg får fatt i noe større. en helix dark blue er ikke å forakte. Men tar det når økonomien min stabiliserer seg. Men skal ta et par mål av bagasjerommet så får vi se om den kassen du lagde blir så ille. Tror egentlig det kan bli ganske bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg