Gå til innhold

Ny pluss og jord til SPiller

Ranger emnet

SpontaN520i

Anbefalte innlegg

Jeg skal trekke ny pluss kabel og jordingskabel fra spillern på bile ti batteri.

Bak spilleren skal jeg lage et eget "kontakt system" slik at flere ting kan kobles på det utaket jeg skal lage. (nesten som sigarett tenneren)

men hvor tykke kabler bør jeg ha når det er:

En Spiller (DVD,CD,MP3) og en 7"TFT widescreen og en kald katdode trekkes fra samme utak.

dvs samme krets til batteriet. og de skal ha separate sikringer til kontakt punktet forresten.

SO LONG 520i

RIP Fiesta

Vectra A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vrang, men hva er poenget når selve kabelen inn i spillern skjeldent er tykkere enn 1,5^2mm.

1.5mm2 blir ofte for lite da. Hvorfor tror du folk brenner jordbaner i spillerne? pga overdimensjonert jording eller underdimensjonert? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du tok poenget mitt, noe spillere er laget så man putter iso kontakta rett i spillern, andre har egne kontakter og overgang til iso på enden av ca 10cm ledninger. Disse ledningen er ofte ikke tykkere enn 1,5^2mm, altså de ORIGINALE i spillern som IKKE lar seg bytte. Da blir det altså et par meter 10^2mm kabel så overgang til 1,5^2mm, skjønner??

Sier ikke at det er feil med for tykk kabel, men jeg fatter ikke poenget. Har man lagt opp 2,5^2mm på både jord og til batteriet som er skikkelig montert holder det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de spillerne jeg har tykkere kabel enn 1.5mm2 på isokontakten..

Så er jo disse 10cm lange også :) Resten blir la oss si 1m lange. Og i tillegg om han skal koble skjerm til bør man ikke spare. Greit nok at 10mm2 er overkill, men hvorfor ikke? koster jo nesten ingenting. Koster mer å fikse brente jordbaner..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vrang, men hva er poenget når selve kabelen inn i spillern skjeldent er tykkere enn 1,5^2mm.

Kraftig ledning er viktig for å unngå spenningsfall, dette er spesielt viktig hvis det er litt lengde på ledningen. Det er ikke mye motstand i det korte ledningen som går inn i spilleren. Man "struper" ikke ned all spenninga som mange tror.

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider