Gå til innhold

Del solèn til 40k

Chris-84

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja er i grunn ikke så mye teknisk eller rust/lakk-messig på den... så måtte i tilfelle blitt i form av tuning da jeg ikke er så begeistret for å ende opp med en "fast and the fur." liknende bil... Bil som går godt og ser helt ok ut er fint, synes det er drøyt med 90hk og styling for 50 000kr...

Montering av turbo mulig på denne uten for mye dall?

Du får tak i bolt-on kit fra ebay. De fleste fabrikantene av turbo leverer bolt-on til din motor. Ville heller ha brukt noen kronter på det. Jeg angrer på at jeg har brukt penger på styling på min bil.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) Fant sett til CRXèn, en T25 iallfall.. Hva vil dette si i effekt, driftsikkerhet/slitasje på motor, og er de vanskelige å montere?

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til denne typen sett? Virker en smule billig med 475 US - (3300 kr)

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja latterlig billig... Kvaliteten er vel problemet her, må ha litt info av en eller annen normann som har prøvd dette..

Hva fikk du ut av ditt turbo kit og hvor kjøpte du det? Er mulig jeg spytter i 28 000 for et slikt i steden da... ;)

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja latterlig billig... Kvaliteten er vel problemet her, må ha litt info av en eller annen normann som har prøvd dette..

Hva fikk du ut av ditt turbo kit og hvor kjøpte du det? Er mulig jeg spytter i 28 000 for et slikt i steden da... ;)

Da får du noe som holder mye lengre også.

Er som regel ikke lønnsomt å kjøpe noe rimelig i starten.

Har selv vært på tanken å kjøpe et bolt on turbo kit. Vet ikke hva jeg kommer til å velge.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig.. :)

Og jeg som ikke kan skru bil selv må nesten ha noe stabilt ja.

Men ved bytte til en VTI, er det mye som må gjøres da? M/drivverk ol.

Synes 125hk+ er for lite i lengden....:(

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125hk + turbo går jo ganske greit det da! og i og med at den motoren din har gått et stykke kan du jo overhalle den og investere i smidd innmat, som jeg skal gjøre nu i vinter og da er d ikke umulig å nå 300hk (sies det da, ikke vet jeg helt) Kittet mitt ble kjøpt fra modacar.com eller noe trur jeg via en forhandler i norge (jacobs autosupply). Hadde jo vært fett å swappe over til VTI motor da, men d er vel litt vanskelig å få tak i den maskina samt resten av understellet?!

-=Honda Civic Coupe=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå er vel 300hk nesten 100 for mye på forhjulstrekk da, griper ikke noe særlig fra 200hk og opp på en så lett bil;) Har selv 327 på en AMG, noe som gjør at antispinnen lyser frem til nesten 160kmt, hva skjer da med 300 hk på 1000kg bil??? Hadde vært artig å prøve:)

Men dette turbo-prosjektet er fristende ja, spesiellt hvis det ikke er så altfor mye jobb..

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå er vel 300hk nesten 100 for mye på forhjulstrekk da, griper ikke noe særlig fra 200hk og opp på en så lett bil;) Har selv 327 på en AMG, noe som gjør at antispinnen lyser frem til nesten 160kmt, hva skjer da med 300 hk på 1000kg bil??? Hadde vært artig å prøve:)

Men dette turbo-prosjektet er fristende ja, spesiellt hvis det ikke er så altfor mye jobb..

Og sammenligne 300hk i en Civic og 300hk i en Mercedes AMG blir ikke helt det samme. Du har faktisk noe som heter dreimoment i Mercedesen da... m'm

Og montere turbo er ikke gjort på en time akkurat, det er mye jobb og konvertere en N/A motor til turbo, selv om det er "bolt on". Det skal jo fungere, og helst litt lengre enn den første uka også. Og da koster det deretter! Og 300hk går fint det, har det selv jeg... Skal det være holdbart i lengden så trenger du innmat i motoren, dvs. råder og stempler, du trenger dyser, turbo, grenrør, intercooler, slanger og rør, bensinpumpe, bensintrykksregulator, motorstyring (datasprut) og sikkert masse annet jeg har glemt i farten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, men 300hk er allikevel MYE på 1000kg;)

Så hva kommer en turbo på anslagsvis? 20 000? 30 000?

Målet mitt er ikke 300 hk, 200 virker mer enn nok.

Du vet ikke tilfeldigvis om noen som utfører slike jobber? Montering av turbo altså...

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fytte h---- å mye som må til for en turbo, visste det var litt mer enn selve turbinen, men til de grader hadde jeg ikke sett for meg..

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider