Gå til innhold

Honda Prelude 86`


Rally Koffen

Anbefalte innlegg

Hei, har noen spørsmål om denne bilen om noen kan svare på det vil jeg være veldig takknemlig :)

 

1. Finnes det noe pen styling til denne ?

2. styling til norske sider?

3. Dyr å forsikre ?

4. Noen pene felger ?

5. Noen som ahr noe erfaring med denne bilen ?

 

Det jeg veit av svakheter er ; Rust i hjulbrønn/bagasjerom , Rust i gulv og kanaler.

 

Noe jeg burde være litt mer oppmerksom ved evnt. kjøp av en Prelude ?

 

> Rally Koffen

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosei K1 racing vil jeg tro ser bra ut på denne. Det klær hvertfall 3 gen preluden svært godt (den fra 88-91)

 

Sjelden bil dette cheers

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den preluden du viser bilde av der er en 88 eller 89 modell altså en gen 3.

 

86 modell som du prater om er en gen 2 og finnes ikke med 4ws.

 

Så vidt jeg vet finnes 2.0 16v motoren i 150 eller 140 hester. 150 hestern kom bare i de tidligste utgavene 88 og 89(?). Fra 89 til 91 eller var det 90 og 91 kom de med katalysator og litt lavere komp. Dette er omtrent den samme, om det ikke er akkuratt den samme motoren som satt i gen. 4 preluden 2.0 16v som ble lagd mellom 92 og 97. Da med 137 hester

 

Gen. 3 preluden kom også uten 4ws og med diverse andre 2 litere. alt fra 110 hester og opp til 150.

 

Med 150 hester skal den visst gjøre 0-100 på ca 8 sekunder og ha en toppfart på 215 - 220 et sted.

 

Vanligste i gen.2 preluden var en 1,8 eller 2 liter med dobble gassere og 12 ventiler. Noen kom vel også med 16v

 

 

http://www.preludepower.com

http://www.prelude3.com

http://www.prelude3g.com

 

der står det mye bra

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å si at om du har planer om å senke denne bilen veldig mye bør du skaffe deg et såkalt camber kit. Pga konstruksjonen på hjulopphenget (double wishbone) så trenger du et slikt for å få justert camber vinkelen til biltilsynetgodkjente verdier :hammer

 

fås fra usa hvertfall. Koster ikke allverden. Les på http://www.preludepower.com f. eks evt honda-tech.com

 

Det finnes mye stasj til disse bilene "over there"

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambervinkel = åssen hjulet står i hjulbuen. Negativ camber vil si at hjulet skrår innover på toppen. For mye av dette så får du ikke godkjent bilen hos satan (staten). Personlig ville jeg ikke senka den i det hele tatt. Jeg skal kjøpe meg en slik en neste mnd og personlig syns jeg den er lav nok som den er.

 

Wohoo!! post nr 500 :disco

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår