Gå til innhold

Lite dashlys i Neon

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg har et lite problem med å se viserne i dashen min når det er mørkt... Det er veldig sjeldent det er noe lys der lenger... Jeg har kommet til den konklusjonen at det er dårlig kontakt et eller annet sted ettersom det er lys i det av og til og sikringen har ikke gått. Jeg er ganske sikker på at det er inn til der hvor viserne sitter da lyset går også i midtkonsollen. Jeg tenkte at det kanskje kunne være ved lysbryteren, men hovedlysa mine funker. Kan det være dårlig kontakt ved et relè eller en kontakt som noen vet sånn ca. hvor er? Hvis dette er et kjent problem? Eeeeller skal jeg bare bruke fjorten millioner kroner og sette den inn hos Chrysler? (Eller sju mill på Mekonomen da...)

Håper noen vet dette, for utifra mine observasjoner av dashbordet (hvilket vil si at jeg ikke har funnet noen skruer enda), har jeg ikke veldig lyst til å begynne å ta det fra hverandre uten å lete etter noe spesifikt

Håpær på orn'tli svar, seh

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

Har du prøvd å skru på bryteren for lysene? Den senker og øker lys-styrken, bare et forslag, tror lite på at det er dorlig kontakt pga da hadde lyset enten hvert av eller hadde det vært full styrke, det kan også være at bryteren som dimmer lyset er gått i stykker og må skiftes.

Hilsen. Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon

Oki, jeg leste litt feil. Ok slik som jeg forstår det, går lyset på og av selv om du ikke er borti bryteren, det høret ut som om det er en dorlig kontakt et sted. Men her er noe som kan hjepe deg å komme til instrumentene:

Dash removal

eller

Dash removal2

(Dash bordet er bare clipset på, bare et lite dytt oppover så er det av.

Denne siden kan hjelpe med mye av spørsmål angående Chrysler neon:

Neons.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider