R_Style Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Du anbefaler ikke den da? vil ha høy lyd! men gikk den bra med den da? du fikk ikke problem med lmm og sånt? Står jo at den skal være bra til sensitive motorer osv. Tror den originale er fjernet på min..så er jo igrunn enklere for meg å sette på en vanlig dumpventil enn original resirk. ting! Lyden var helt grei, var ikke akkurat lavmælt for å si det sånn... men bilen var ikke glad i åpen dump... stoppa av og til, plutselig kom lambda lampa på og motoren gikk i "nødmodus" med en tomgang på 1800 rpm, samt at den drev å røk fælt noen ganger... og det som var flauest av alt, ved hvert girskifte kom det en smell av en sallutt som kunne skremt skremmer`n sjøl...!:) På kompisen min sin 740, funker den helt perfekt... men FT`n var ikke noe happy for det prosjektet, så j kjøpte en orginal rep sats til garrett turbo`n i stedet, noe j ikke angrer på i dag... Forresten, hvis du ikke har ferdig sveiset trykk-rør med uttak til dumpventil, har j et i svart orginal farge som du kan kjøpe/evt bytte likt mot det du har til din, fordi j ikke har brukt for et uttak til en dump j ikke har... Det har et uttak med en lengde på ca 3-4cm og med en diameter på 25mm... der passer f.eks JBR sin dump + en del flere... 100% tett! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Lyden i supran til pedern er helt rå. åssen har han fått den? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Sikkert syk den dumpen der :hammer Men det klart tøft med dumplyd for å vise alle at du kjører rundt med turbo alacocaina Hade hellothere Trenger ikke dumpventil for at folk skal høre at man har turbo, er bare å lade nok det, så suser det fint :D Resirk-ventil er flott. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Trenger ikke dumpventil for at folk skal høre at man har turbo, er bare å lade nok det, så suser det fint :D Resirk-ventil er flott. Syns det er tøff lyd med orginal resirk ventil og åpent filter... puster og peser godt da!:) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 hvor får man kjøpt Resirk-ventil Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdy2greddy Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Lyden i supran til pedern er helt rå. åssen har han fått den? ikke dump.. waste gaten som lager lyden.. følger med på turbo'r med innebygd wastegate klokke.. forskjellig lyd tra type til type.. er samme lyd på 240tic om du ikke har dump, bare litt skarpere Siter finn formelen for $=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 hvor får man kjøpt Resirk-ventil Tenker du da på orginal eller en ekstern resirk-ventil? orginal får man kjøpt hos volvo, mens ekstern får man kjøpt på f.eks bcb.no - pedersens-racing.no - jbr.se - gikturbo.no +++ Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 ekstern resirk-ventil har lyst på lyd som pedern har i supran. Regner med at det blir turbo i vinter. vill være forbredt :D Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 du taper bare effekt med dump ventil, du ser ingen seriøse folk som driver med racing som kjører med HARRY dumpventil!!!!! babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 du taper bare effekt med dump ventil, du ser ingen seriøse folk som driver med racing som kjører med HARRY dumpventil!!!!! babyhmm? Det skal du gjerne få utdype litt nøyere... Oppgi hvordan og hvorfor man mister effekt ved montering av dumpventil...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det skal du gjerne få utdype litt nøyere...Oppgi hvordan og hvorfor man mister effekt ved montering av dumpventil...! helt enig.lurer på hvorfor man ser særriøse prosjektbiler og værstinger har dumpventil da???? men hvis du har en god forklaring på hvorfor man mister effekt får du si fra... :) er spent nå cheers Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 du taper bare effekt med dump ventil, du ser ingen seriøse folk som driver med racing som kjører med HARRY dumpventil!!!!! babyhmm? Vet du hvorfor det? -fordi dem har helkulelagra turbo, og ikke sånn med kjeramiske lagre, og da trenger man ikke dumpventil, siden det ikke sliter noe på turboen i det heletatt å få 3 bar i mottrykk plutselig. Men så koster jo dem turboene der $$$$ da. Og det er jo noe vi dødelige somregel ikke kjøper, så derfor må vi ha en eller annen form for avlastningsventil, hvis man ikke vil kjøpe ny bytteturbo til 5-6000 alt ettersom hva man har under huven, hvert halvår da. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 når HARRY ventilen "pcher", slipper den ut alt trykket, og når du gir bånn gass igjen så må du ladde alt på nytt... du taper ikke merkbart mye men det utgjør en del hvis du driver med racing. det er målbart. babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 :hammer :hammer :hammer :hammer :hammer :hammer :hammer Den slipper ut så ikke motrykket skal bremse turboen. Og når turboen ikke blir bremse får man bedre gassrespons. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Vet du hvorfor det? -fordi dem har helkulelagra turbo, og ikke sånn med kjeramiske lagre, og da trenger man ikke dumpventil, siden det ikke sliter noe på turboen i det heletatt å få 3 bar i mottrykk plutselig. Men så koster jo dem turboene der $$$$ da. Og det er jo noe vi dødelige somregel ikke kjøper, så derfor må vi ha en eller annen form for avlastningsventil, hvis man ikke vil kjøpe ny bytteturbo til 5-6000 alt ettersom hva man har under huven, hvert halvår da. ja, men for det så "taper" man ikke effekt ved å montere en dumpventil (avlastningsventil)... den er jo der for å skåne turboen, for å forlenge levetiden på den... så at man taper effekt ved montering av dumpventil, har j mine tvil om... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.