HolkestadRacing Skrevet April 12, 2003 Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 jeg skulle lufte bremsene mine pga.nytt calipter bak på høgre side. når jeg pumper på pedalen så vil den ikke bli hard,det blir ikke trykk og så henger pedalen igjenn. når jeg kjører bilen så må jeg pumpe med pedalen for at bremsa skal funke litt,handbreket funker heilt fint heile tida! noen som har noen råd??? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 12, 2003 Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Sjekk den ventilen som sitter på bakakselen, jeg måtte dra i den for å få luftet bremsene bak. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Originally posted by Mk2-16v Sjekk den ventilen som sitter på bakakselen, jeg måtte dra i den for å få luftet bremsene bak. du har vel ikke bilde av den ventilen kor den ligger? jeg får ut bremvæske når jeg opner ventilene etter pumping, men pedalen blir aldri hard,går bare i bunn og henger seg opp av og til Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 12, 2003 Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Originally posted by HolkestadRacing du har vel ikke bilde av den ventilen kor den ligger? jeg får ut bremvæske når jeg opner ventilene etter pumping, men pedalen blir aldri hard,går bare i bunn og henger seg opp av og til Hvis du får ut bremseveske så er det sikkert ikke den ventilen som har skylda. Jeg fikk nemlig ikke ut noe bremseveske før jeg dro i fjøra til den ventilen. Har du fylt på mere bremseveske da? Må holde nivået oppe når du lufter hvis nivået blir for lavt så drar man inn luft. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 nivået med bremsevæske er på max,jeg heller på når det minker. kan det vere at det er jævlig med luft eller noe? va heilt merklig Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 12, 2003 Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Må bruke ca 1liter bremsevæske for å få ut all luft, det pleier jg å gjøre, da får man samtidig ut all gammel væske. Mest sannsynlig har du ødelagt bremsesylindern under lufting, må IKKE presse pedalen helt inn under lufting. (gjelder ikke om det er temmelig ny bil eller ny bremsesylinder) det blir slitekanter inni bremsesylindern og når du presser stempelet forbi det vanlige arbeidsområdet ryker pakningen når de treffer slite kantene. Kan ikke være noe annet en det her med mindre det er synlige lekkasjer eller mye luft i systemet. Bremsesylinder koster ca 1000 ny, 100 på høggern om du skrur den ut selv. Handbrekket er mekanisk og har ingentingen med hydrauliske bremsesytemet å gjøre. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Originally posted by G60Turbo Må bruke ca 1liter bremsevæske for å få ut all luft, det pleier jg å gjøre, da får man samtidig ut all gammel væske. Mest sannsynlig har du ødelagt bremsesylindern under lufting, må IKKE presse pedalen helt inn under lufting. (gjelder ikke om det er temmelig ny bil eller ny bremsesylinder) det blir slitekanter inni bremsesylindern og når du presser stempelet forbi det vanlige arbeidsområdet ryker pakningen når de treffer slite kantene. Kan ikke være noe annet en det her med mindre det er synlige lekkasjer eller mye luft i systemet. Bremsesylinder koster ca 1000 ny, 100 på høggern om du skrur den ut selv. Handbrekket er mekanisk og har ingentingen med hydrauliske bremsesytemet å gjøre. ja da må e val ta ut hovedslynder å overhale den=(eller kjøpe nydet er vel bremse hovedsylinder du meiner?? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Er det mye styr å skru ut hvedsylinder vis det er det som er gale?? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 12, 2003 Rapporter Share Skrevet April 12, 2003 Originally posted by HolkestadRacing Er det mye styr å skru ut hvedsylinder vis det er det som er gale?? Det er enkelt, bare å skru løs de 4 bremserørene og 2 muttre som holder hovedsylinderen til bremseservo'n. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Går fint å overhale og ja, men hold tunga rett i munnen!!! er en del deler som byttes faktisk, når jg så overhalingssettet (150kr) var det ca 20 deler, masse plastforinger og gummi. Dro heller på huggern 50meter lenger bort i gata og fant en hel og fin en til 100 spenn, funka utmerket ut bilens levetid... Men om du er glad i å skru og har minihoningsverktøy så er det bare å sette igang, men husk at det er en sikkerhetsmessig viktig del, så gjør det riktig..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by HolkestadRacing jeg skulle lufte bremsene mine pga.nytt calipter bak på høgre side. når jeg pumper på pedalen så vil den ikke bli hard,det blir ikke trykk og så henger pedalen igjenn. når jeg kjører bilen så må jeg pumpe med pedalen for at bremsa skal funke litt,handbreket funker heilt fint heile tida! noen som har noen råd??? Er du sikker på at du lufter bremsene riktig da? Har du lufta dem før og fått det til å funke? Er vel ingen ide å kjøpe bremse sylinder på skroten vel? Kan jo være pga den at bilen står der... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet April 13, 2003 Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 Originally posted by Hopless Er vel ingen ide å kjøpe bremse sylinder på skroten vel? Kan jo være pga den at bilen står der... man tester den jo seff..... pedalen skal være hard og den skal ikke sige inn når man har liten belastning over lang tid.... men det beste er nytt! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2003 høggern her i ålesund er DYR!! er sylinderne lik på gti og cl,gl? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.