BBandersen Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 hei.. Det var en gang en gutt på 16 som fikk overta en bil som skulle skrotes...den ble etter beste evne gjort kjørbar...intriøret var utslitt så alt ble fjernet og det blei lagdt nytt teppe og trekk i taket...den smarte lille 16 åringen tenkte: hva skal jeg med en forsterker? har jo ikke såå mye penger at jeg gidder å stri med det!(han hadde jo bare stipend som inntekt) Han fant ingen plass til moderne radioer i dashen så han laget seg en takkonsol(skal ta et bilde og legge ut for de som lurer på hva jeg mener med dette). I denne ville han ha radioen sin, han la opp strøm og høytalerledninger(eller husstrømkabler, har tviholdt på å bruke det frem til for noen mnd siden), dette ble så støpt inn i karroseriet derretter ble det trekt takstoff over (rød teddybear stoff). 3 år senere, når denne fyren hadde fått seg skjegg og greier så fant han ut...HVOR DUM GÅR DET ANN Å BLI?? det er da meg.. :P så fra spøk til alvor skal jeg da komme med problemet jeg håper noen har erfaring eller teori på...har som nevnt laget takkonsol til radioen min, problemet er jeg at la ikke inn lavnivå kabel...den siste tiden har jeg brukt lcd/dvd spillern min som lydkilde og laptoppen...men savner å ha god gammeldags radio som jeg ikke trenger å starte opp osv :P har en 4 kanaler som driver frontsettet og kassene i hattehylla, og en 4 kanaler som er brokobla til 2 subber...så fra taket har jeg egentlig mange ledninger som ikke blir brukt, men ingen av dem er egentlig lavnivå...kan jeg bruke en vanlig husledning(husker ikke hva det heter, men satser på de fleste vet hva jeg mener). Koble den til lavnivået på radioen derreter koble den til forsterkeren? blir det for lite isolasjon/mye støy? skal teste det ut, men tenkte at det kan være greit å høre med folket om noen allerede har funnet ut at det ikke nytter...kan jo evt legge opp ny kabel, men takstoffet er limt rett på metallet og det ser strøkent ut, derfor litt surt å ødlegge det med å legge en kabel der... mvh Ole Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Først av alt må jeg få gratulere med GT`en! En nydelig bil, spør du meg. Pass godt på den... Regner med du mener lavnivå=signalkabler? Det er riktignok mulig, men ettersom du ikke vil få noen form for skjerming av kabelen har det grusomt lett for å bli støy av det. I tillegg har gjerne slike "husledninger" litt for stort tverrsnitt til lavnivåoverføring. Alt kommer såklart an på hvor kravstor du er... Selv ville jeg ihvertfall klødd meg i hodet og ræva til jeg fant ut en måte å trekke "ordentlige" lavnivåkabler på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Først av alt må jeg få gratulere med GT`en! En nydelig bil, spør du meg. Pass godt på den... Regner med du mener lavnivå=signalkabler? Det er riktignok mulig, men ettersom du ikke vil få noen form for skjerming av kabelen har det grusomt lett for å bli støy av det. I tillegg har gjerne slike "husledninger" litt for stort tverrsnitt til lavnivåoverføring. Alt kommer såklart an på hvor kravstor du er... Selv ville jeg ihvertfall klødd meg i hodet og ræva til jeg fant ut en måte å trekke "ordentlige" lavnivåkabler på ;) takktakk...den er orginal og faktisk helt strøken unntatt litt intriør, eneste rusta er liten boble på sia av skjermen,men tror det egentlig er lakken bare :) mente signalkabel ja...var det med skjerming jeg er redd for å:( men kablene er omtrent hele veien dekket av silikon og enkelte steder støpt igjen med glasfiber også...sitti ute,fattern + meg har 7 biler og 3 garasjer så er ikke mye garasjeplass:( skulle bare stramme en reim og det ente med at den ene bolten til dynamoen røyk :P Datisun vettu :P men nok om det...hadde en lite uhell hvor jeg spant borti noen (A) eller...rygga sier vi, og det ente med at radioen min føyk ut av takkonsolen og hadde med seg de aller fleste ledningene som jeg hadde kobla oppi der(som er helvetes mye), men nå er det meste koblet opp igjen så tenkte jeg skulle prøve å få inn radioen igjen...bare må få igjen litt varme :P håper det blir bra nok for blir lei meg hvis jeg må legge nye :( skulle vært tråløs overføring:P men takk for svar... Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 btw: det med skjerming...hvis jeg tenker riktig så er det om å gjøre å skjerme mest mulig for da er det minst sjanse for å få lyder..men...sikringer,kontaker ect er vel ikke spesielt skjermet? derav mindre kontakter, mindre sjanse for støy? Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg