ezzben Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 noen som har en grei forklaring på hva forskjellen er? og noen meninger som hva som er bra og dårlig med de forskjellige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 er det ingen som vet eller,, siden så mange har lest men ikke svart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhaugen Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Grei forklaring? hvor grei skal jeg være? ;) Coilover har demper og fjær i ett. dvs at fjæra er montert over demperen og er derfor "ett". Coilovers har ofte justering på høyde og hardhet og noen ganger mere enn det, men da koster de gjerne en god bruktbil hver.. Coilovers er oftest stivere og mer ukomfortable til daglig bruk og er beregnet på race/rally osv. Det går an å få fjær med forskjellig "hardhet" slik at man får alt mellom en ukomfortabel bil og en skikkelig ukomfortabel bil.. :D det brukes forskjellige fjærer i forhold til underlaget.. grus, asfalt osv.. Hva som er bra med de forskjellige er det vanskelig å svare på siden det er en heeel del forskjellige merker på markedet. Har hatt AVO selv og det er billig coilovers.. brukbare men ikke mer. GAZ er også et relativt billig merke og de skal være et par hakk bedre enn AVO. men AVO har visstnok bygd om sine siden jeg kjøpte.. Det fins andre merker som LEDA, Bilstein, FK, Tein, Øhlins osv men det kommer an på hvilken bil du skal ha det på og hvilken prisklasse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ezzben Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 takk,, var alt jeg trengte å vite. cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhaugen Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 takk,, var alt jeg trengte å vite. cheers bra. mission accomplished da. :peace: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg