Empty Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Har gått til innkjøp av min første bil, en Golf 2 -85 mod. men uten alt som heter anlegg, men nå har jeg fått handla inn det jeg trenger av anlegg. Pioneer DEH-3700MP. Dynabel 0840 forsterker. Sammi 4" coax som frontsett. Peerless 6.5" som skal i døra. 12" Peerless sub. I første omgang så skal jeg drive frontsettet på spilleren og resten på forsterkeren, men jeg lurte på hvordan jeg i første omgang skal dele det forskjellige og om jeg burde bruke delefilteret på forsterkeren eller eksternt delefilter ? Også lurte jeg på om det var mulig å få til en aux inngang på spilleren, enten via en iso eller noe annet, slik at jeg kan koble mp3 spilleren min på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Har gått til innkjøp av min første bil, en Golf 2 -85 mod. men uten alt som heter anlegg, men nå har jeg fått handla inn det jeg trenger av anlegg.Pioneer DEH-3700MP. Dynabel 0840 forsterker. Sammi 4" coax som frontsett. Peerless 6.5" som skal i døra. 12" Peerless sub. I første omgang så skal jeg drive frontsettet på spilleren og resten på forsterkeren, men jeg lurte på hvordan jeg i første omgang skal dele det forskjellige og om jeg burde bruke delefilteret på forsterkeren eller eksternt delefilter ? Også lurte jeg på om det var mulig å få til en aux inngang på spilleren, enten via en iso eller noe annet, slik at jeg kan koble mp3 spilleren min på ? Til sub, så bruker du lav pass filtre til forsterkeren eks 80Hz. til 6.5" så bruker du høypassfilter til forsterkeren eks 80Hz. Men er dette kun 6.5" uten annet filter og diskant, så må du ha lavpassfilter her da en spole på verdi eks:2,2mH da deler du ved ca 300Hz Til 4" så kjører du passiv deling kondensator på verdi eks: 120Uf ca 300Hz. Du kan kjøre både 4" og 6.5" på samme utganger fra Dynabelen. med filter så blir det 3 veis. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Empty Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Takker for svar. Stemmer det at det bare er Peerless elementene, ikke diskant. Så Peerless subben burde spille opp til 80hz, Peerless mid.bassen burde spille fra 80-300 og Sammi coax setter fra 300 og oppover ? Syns det var litt lav deling på mid.bassen, er sikkert bare meg... Så var det muligheten til å få en aux inngang på Pioneer spilleren, noen som vet noe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jepp, spillern har inngang for IP bus. Denne gir deg de tilkoblingsmulighetene du er ute etter :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Takker for svar.Stemmer det at det bare er Peerless elementene, ikke diskant. Så Peerless subben burde spille opp til 80hz, Peerless mid.bassen burde spille fra 80-300 og Sammi coax setter fra 300 og oppover ? Syns det var litt lav deling på mid.bassen, er sikkert bare meg... Så var det muligheten til å få en aux inngang på Pioneer spilleren, noen som vet noe ? midbass deling 80-300Hz, menr jeg er helt greit, siden sammi spiller fra 100Hz. men det er ikke noe i veien for å sette delingen mellom midbass og mellomtone til 500Hz. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Empty Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Konge, da blir det bygging av anlegg i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Empty Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Tar å bumper denne tråden med et nytt spm. istedet for å lage en ny tråd. Har endelig fått installert anlegget og må si at jeg er skikkelig fornøyd med tanke på prisen for hele sulamitten, litt tuning igjen, deling osv. Men det er en ting som irriterer meg med Pioneer spilleren min. Når jeg har satt spilleren til å spille random og jeg vil velge neste sang selv, så hopper den bare til neste spor på cd'en og ikke neste random sang. Noen måte å fikse dette ? Litt kjedelig å måtte høre igjennom hele sangen bare for at den skal skippe til neste random sang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Tar å bumper denne tråden med et nytt spm. istedet for å lage en ny tråd.Har endelig fått installert anlegget og må si at jeg er skikkelig fornøyd med tanke på prisen for hele sulamitten, litt tuning igjen, deling osv. Men det er en ting som irriterer meg med Pioneer spilleren min. Når jeg har satt spilleren til å spille random og jeg vil velge neste sang selv, så hopper den bare til neste spor på cd'en og ikke neste random sang. Noen måte å fikse dette ? Litt kjedelig å måtte høre igjennom hele sangen bare for at den skal skippe til neste random sang... Bør vel høre med butikken du kjøpte den, mulig det går å endre prog. i den. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg