Anonym010101 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Som topic sier så har jeg senket mazdaen min 45mm, og har blitt fryktelig stiv, setter du deg på panseret så detter bilen minmalt(!) nedover, er dette farlig for lagere etc. selv om jeg kjører fryktelig pent over humpler og slikt? Har hørt at gd`en er ganske stiv orginalt også!?? MVH Ole B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Dette er ikke farlig. Hva slags merke er senkesette ditt? Jeg vet ikke om noen som senker mer enn 40mm til GD... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Dette er ikke farlig. Hva slags merke er senkesette ditt? Jeg vet ikke om noen som senker mer enn 40mm til GD... Ja jeg mener 40 selvsagt, sachs senkesett, sinnsykt fornøyd men var litt redd for stivheten. Det er ganske så ekstremt stivt, så det er ikke farlig altså, om jeg kjører sinnsykt pent over humpler og unngår kraftige bumper i veien? MVH Ole m'm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 senking/stivere dempere og fjærer spiser mer på foringer,kulelagre, drivknuter og bærekuler, stresser karroseriet og rammen generellt mere(ikke at det er farlig om det ikke er mye rust på det), og gir de inni bilen mere juling enn normalt... :) så lenge du styrer unna større dumper, asfaltkanter o.l, SPES. om du har felger med lav profil på dekkene, og tar det kuli over fartsdumper og brostein, så er alt gulla godt... men det er digg når du passerer 80km/t :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Det skal være stivt. Hvis du kjører fort over humpler og bumper forkorter du levetiden på støtdemperene dine! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Tusen takk for raske svar folkens:D:D :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Hvor kjøpte du sachs senkesettet? Har lyst på et ordentlig sett i stedet for de jalla-settene som ikke holder noe særlig. Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Hvor kjøpte du sachs senkesettet? Har lyst på et ordentlig sett i stedet for de jalla-settene som ikke holder noe særlig. Kjøpte det hos torshov bilrekvisita i drammen, tror de selger de ennå! OT: har du noen bilder ab bilen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Ja har det, men får fan ikke ut bilder!!!!!!!!! Er egentlig ikke mye å se på nå. Har org. fjærer på igjen. hadde et 80mm sett på, men det var helt jævlig. har og demont fangeren og holder på å støpe ny bunndel da org. ikke er noe tess. Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Synes selv min ble litt for stiv med Lesjøfors fjærer (40mm). Tilsvarer sikkert 45 mm i dag, da disse fjærene har en tendens til å klemmes "flate". Men du verden, det virker flott på på "landeveien". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Visst det ble for stivt med bare fjører, skulle dere prøvd å montere stiver dempere, eks koni el tilsvarende kiddie Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Ja har det, men får fan ikke ut bilder!!!!!!!!! Er egentlig ikke mye å se på nå. Har org. fjærer på igjen. hadde et 80mm sett på, men det var helt jævlig. har og demont fangeren og holder på å støpe ny bunndel da org. ikke er noe tess. Kappet de fjærene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 skal handle KW senkesett til min med dempere osv :) handler det gjennom han eg handler chiper av :) så sender han det som gave til meg :) rekner med det skal bli stivt nok, skal i tilleg skifte alle foringer i understellet til noen litt stivere :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 skal handle KW senkesett til min med dempere osv :) handler det gjennom han eg handler chiper av :) så sender han det som gave til meg :) rekner med det skal bli stivt nok, skal i tilleg skifte alle foringer i understellet til noen litt stivere :) Justerbart? Pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 ikke justerbart, har ikke fått snakka med han i dag... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg