Gå til innhold

vurderer sterkt å importere Supra, men trenger info om import

Ranger emnet

tplassen

Anbefalte innlegg

heisann!

Jeg driver å ser etter Supra nå i Tyskland, tenkte jeg skulle hente meg en i vår, eller kanskje allerede i vinter.

Hvordan blir det dersom jeg henter en som allerede er tunet til rundt 400-500hk? vil tollerne finne ut av dette om jeg så bare prøver å overbevise dem til at den er standard, at den bare er "shina" opp i motorrommet?

Bare å betale momsen på grensa?? 25% av den prisen jeg måtte betale for bilen i Tyskland??

Noen spesielle negative sider ved Supra`ene?? teknisk, mekanisk osv?

Tenkte å hente inn en fra rundt 94 opp til 98...alt etter hva jeg finner:)

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den siden, mye nyttig info der.

men en ting jeg lurer på, hvorfor varierer prisene på Supraene så inni helv..e?? fant flere nydelige supraer til under 10.000 Euro på mobile.de, og jeg fant de helt opp til 40.000 Euro som så prikken like ut, gått like langt og like orginal...

Noen som kan gi meg en god forklaring på dette?? Vil dere si, løp å kjøp dersom jeg finner en som har gått lite, ser bra ut, har godt med utstyr osvosv.. til under 10.000 Euro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
heisann!

Jeg driver å ser etter Supra nå i Tyskland, tenkte jeg skulle hente meg en i vår, eller kanskje allerede i vinter.

Ikke noe å vente med det vel?! :D

Hvordan blir det dersom jeg henter en som allerede er tunet til rundt 400-500hk? vil tollerne finne ut av dette om jeg så bare prøver å overbevise dem til at den er standard, at den bare er "shina" opp i motorrommet?

Så lenge du har original-snurrene så tror jeg nok det skal endel til for å at du ikke får den godkjent som original :)

Bare å betale momsen på grensa?? 25% av den prisen jeg måtte betale for bilen i Tyskland??

...og toll i ettertid da...om du vil ha skilt på den? :)

Noen spesielle negative sider ved Supra`ene?? teknisk, mekanisk osv?

Nope :) Kun vanlig slitasje man må se opp for :) Men husk at dette er en bil som ber om å bli presset...og man må derfor gå over en slik bil litt mere nøye enn man fks ville gjort om man kjøpte seg 94 mod VW Polo :D

Tenkte å hente inn en fra rundt 94 opp til 98...alt etter hva jeg finner:)

mvh Terje

93-97 vil du nok klare å finne i europa ja :) Men det er nok flest av 93-95 med targa og automat av de europeiske :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den siden, mye nyttig info der.

men en ting jeg lurer på, hvorfor varierer prisene på Supraene så inni helv..e??

Kan se sånn ut når man kikker på mobile.de ja...men problemet ligger i mangelen på sensur der....masse scams der...be ware!

fant flere nydelige supraer til under 10.000 Euro på mobile.de, og jeg fant de helt opp til 40.000 Euro som så prikken like ut, gått like langt og like orginal...

Noen som kan gi meg en god forklaring på dette??

Scam! Som oftest er det snakk om en liten sum i forskuddsbetaling...og vips...så er selgeren forduftet...

Vil dere si, løp å kjøp dersom jeg finner en som har gått lite, ser bra ut, har godt med utstyr osvosv.. til under 10.000 Euro??

DET...skal du ihvertfall ikke gjøre! :) Sjekk NØYE først :)

Forøvrig så er denne typen spørsmål besvart hyppig her inne:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewforum.php?f=48

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider