stein t Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 har to av disse, de er på 4ohm hver. kobler jeg de i lag får jeg 2ohm ikke sant:: går det ann å koble de at det blir 1ohm. det er en enkel spole. er det noen som har kjenskap til disse? Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Nei, 1 ohm er ikke mulig med dem to sammen. Hvis de seriekobles blir det 8 ohm og hvs de paralellkobles blir det 2 ohm. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 har du 4 stk. derimot, da går det. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Nei, 1 ohm er ikke mulig med dem to sammen. Hvis de seriekobles blir det 8 ohm og hvs de paralellkobles blir det 2 ohm. jeg kobler +på+ å -på- har koblett de slik Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Da er det 2ohms koblet. Paralell mao., Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Da får du 2 ohm last. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 bør disse stå i en lukka kasse eller portet kasse . å hvor mye liter? :pray Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hvis du leser Basskasse-guiden som står øverst under "Bilstereo", så kan du lese masse interesant stoff der. Her er litt av det: Lukket: Dette er løsningen for deg som er interessert i best mulig lyd. Som navnet sier er denne kassen helt tett, også kalt trykk-kammer. Fordeler: • Presis og kontrollert bass • Spiller dypt • Flat frekvensrespons • Relativt små kasser Ulemper: • Spiller ikke fullt så høyt som bassrefleks (i teorien 3dB lavere) • Det kan være vanskelig for dem som har enkelte biler (for eksempel Audi og BMW sedaner) å få bassen inn i bilen • Noen vil savne det skikkelige trøkket i mellombassen (som etter min mening hører hjemme i frontsettet) Bassrefleks: Dette er for dem som vil spille høyest mulig og høres langveisfra. Og gjerne ikke bryr seg så veldig mye om lydkvalitet. Bassreflekskasser, også kalt portet, er ikke tette. Disse har enten rør eller andre typer porter som slipper luften ut når bassen slår. Fordeler: • Trøkk! • Spiller litt høyere enn lukket Ulemper: • Ikke fullt så presis og kontrollert bass som lukket • Får normalt sett en hump i frekvensgangen rundt 40-50 Hz • Kassene blir større enn lukkede Hvor stor kassen skal være avhenger også av elementet, og skal stå i bruksanvisningen. Når det gjelder lukket kasse er ikke størrelsen så ekstremt viktig som den er med bassrefleks. Om du vil spesialdesigne kassen etter dine preferanser og bil, så finnes det en mengde programmer som kan hjelpe med det. WinISD er et av dem. Bare Google etter det, så vil du fort finne det. Google er vår venn! Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 :hvaskjera Hvis du leser Basskasse-guiden som står øverst under "Bilstereo", så kan du lese masse interesant stoff der. Her er litt av det: når jeg spiller høres d ut som det vrenges nå jævli :hvaskjera Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.