ranom Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 hei ... har kjøpt meg en Baja 1000w forsterker til hattehylle høytalerene mine... men det er en irriterende suse lyd i de... trodde først det var fordi signal kabelen lå ved siden av strøm kabelen, men flytta den og det ble værre... noen forslag til hva jeg kan gjøre?? Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 hei ... har kjøpt meg en Baja 1000w forsterker til hattehylle høytalerene mine... men det er en irriterende suse lyd i de... trodde først det var fordi signal kabelen lå ved siden av strøm kabelen, men flytta den og det ble værre... noen forslag til hva jeg kan gjøre?? Har du susing, kan du ta å skru ned gain/level justeringen.. Blir det ikke borte da, så er vel det forsterkeren som lager lyden. Dra dit du kjøpte den og spør om hjelp. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 susingen kommer jevnt med på drag.. Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Den vell kjente dynamo lyden du har da ? mer gass du gjir jo mer susing får du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Den lyden fikk jeg etter jeg bytta batteri. :deng Tror det kan ha noe med dårlig jording. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Den vell kjente dynamo lyden du har da ? mer gass du gjir jo mer susing får du ? det stemmer ja.... men jeg tok av viftereima men det suste likevel... Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 noen som vet hva dette kan være??? Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Dårlig isolerte tennplugger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 dra ut signalkabelen din, blir det borte da så er det signalet fra spiller eller kilde, er det der fortsatt så er det grunnsus i forsterkeren. prøv å skru ned gain, men det er ikke sikkert det blir helt borte, ikke alle forsterkere som er støyfrie... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Dårlig isolerte tennplugger ? du får ikke sus fra tennplugger!!!!!!! hehehe.. da får du en tikkelyd fra tenningen.. sus er signalstøy.. har 99% sikkert ikke noe med bilen å gjøre.. jeg vil tro at støyen er den samme når bilen ikke er i gang...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 følger støyen turtallet så er det ikke sus, da er det hvining fra dynamo, å det kan skyldes mange ting, sjekk jordingspunkter, og at signal/høyttalerkabler ikke ligger inntil strømkabler eller andre kilder som kan gi støy.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 du får ikke sus fra tennplugger!!!!!!! hehehe.. da får du en tikkelyd fra tenningen.. sus er signalstøy.. har 99% sikkert ikke noe med bilen å gjøre.. jeg vil tro at støyen er den samme når bilen ikke er i gang...... lyden kommer da jeg starter bilen.... jeg tok av viftereima og prøvne da, men det var samme lyden... Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 du får ikke sus fra tennplugger!!!!!!! hehehe.. da får du en tikkelyd fra tenningen.. sus er signalstøy.. har 99% sikkert ikke noe med bilen å gjøre.. jeg vil tro at støyen er den samme når bilen ikke er i gang...... True true doh /me spanks self Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 lyden kommer da jeg starter bilen.... jeg tok av viftereima og prøvne da, men det var samme lyden... Hva med å ta av reima til dynamoen? Eller er det samme reim til både vifte og dynamo ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Hva med å ta av reima til dynamoen?Eller er det samme reim til både vifte og dynamo ? samma reima... skal prøve å bytte pluggledninger... får se hva som skjer... Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg