Gå til innhold

Tykkelse på plexiglass i subkasse (2xJL12W6v2)

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Heisann!

For de av dere som har gjort dette før...

Jeg snakket nettopp med den lokale plexiglass leverandøren , og han mente at det burde holde med 8 mm tykt glass på en LUKKET kasse til 2 x 12" (JL audio W6v2) For sikkerhetsskyld så regner jeg da med 10mm, men synes fortsatt dette høres litt tynt ut. Platen skal erstatte den bakerste veggen , og veggen måler 950 x 380 mm, og den skal bare skrus i kantene runt og være en bærende del av kassen. Det blir ingen "støttevegger" eller noe som helst i kassen da du (nokså åpenlyst men..) skal se inn i den. Han snakket om at selve plexiglasset het "pc/poly" ett eller anna. Noen som har erfaring med dette ? Har sitt mindre kasser med plexiglasstykkelser opp til 40 mm...

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polycarbonat var nok det han prata om, og det er steinhardt, og splintrer ikke, såkalt uknuselig.

Men jeg tror du bør opp i en 16mm før det blir stivt nok til en dobbel kasse, det er jo et ganske stort område du skal dekke, og selv om det er stivt, så kan det lage "plunk" lyder.

Jeg prøvde å lage en kasse av reint Plexi engang, ikke fornøyd, alt for "plunk" og rar lyd, men dette var bare til en 6,5" for å teste, aldri prøvd meg på større bygg der du bare erstatter en vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass ja , den var ny for meg. og 10 mm glass er BILLIGERE en plexi ? kult. Men si meg , hvordan fester man glasset ? Må man bruke sandwich-løsningen da ? Hadde egentlig ikke lyst til det for å slippe kanten som bygger "ut" i fra glassplata , hvis dere fatter.

OT: Nå kom subbene :D 2 stk 12W6v2. Noen som kjenner følelsen av å ville bygge en kasse på 2 minutt å slenge dem i bilen med en gang ? :):)

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på det. Kan jeg ikke bare lime ruta fast i kassen som den var en annen plate ? med PL440 evt silicon ? Og bruke tvinger å la den stå å tørke over natten ? Kassen blir bygget i mdf , og sideveggene jeg limer den fast til blir 44 mm , mens topp og bunn blir 22 mm. Sjekka glass , ca 1200kr kv/m. så endel billigere enn plexi ja.

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider