ekkoj Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hey. Har akkurat begynnt å interessere meg for litt fototeknikk, og siden jeg ikke er noen ræcer på å løpe rundt i skog og mark for å finne blomster og dyr, hva er vel bedre enn å øve seg på biler? :) Kommer til å poste litt bilder her fremover ettehvert som det har vært treff o.l. Forhåpentligvis kommer dere da til å se at bildene blir bedre og bedre :) Har jeg tatt bilde av din bil på treff er sjansen stor for at jeg har et høyoppløselig bilde liggende på maskinen om dere ønsker det :) Kom gjerne med kommentarer. På forhånd takk Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Her kommer de første bildene. De er fra NSK's Classic & Sportscar Meeting på rudskogen idag. Bildene er tatt med et lånt Fujifilm Finepix S5500 Flere bilder finner dere her Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kaz Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Synes du har flere et par gode bilder her, virker som du har "øye" for gode bilder hvis du skjønner :P Altså at du tar bilder der du ikke bare avbilder situasjonen (som MANGE gjør) men har en ide med bildet, eller bruker en eller flere virkemidler for å få motivet til å virke mer spennende. Vet ikke om du har photoshop eller noe annet bilderedigerings program, men litt klipping hadde vært en ide på flere av bildene dine. Som f.eks http://www.sportsvogn.no/gallery/CSM-2005-JN/NSK_120 dette. Også en fordel å klippe bort ting som forstyrrer motivet du prøver å vise fram. Dette vet du sikkert men. Uansett, likte dette bildet veldig godt: http://www.sportsvogn.no/albums/CSM-2005-JN/NSK_039.jpg Klipp bort traktoren og til og med kummene der så tipper jeg det blir enda et hakk bedre. Stå på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Musti Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Rått !!! Likte Porsche bildene... Siter Porsche er best !!!!!!! Beste Porsche: Carrera GT !!!! Gran Turismo 4 Game Status: 100 % !!, 279 biler, ca 3,190,000 Cr. ca 36,600 A-spec pts. http://www.mustiracing.tk, http://www.freewebs.com/mustiracing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Synes du har flere et par gode bilder her, virker som du har "øye" for gode bilder hvis du skjønner :P Altså at du tar bilder der du ikke bare avbilder situasjonen (som MANGE gjør) men har en ide med bildet, eller bruker en eller flere virkemidler for å få motivet til å virke mer spennende.Vet ikke om du har photoshop eller noe annet bilderedigerings program, men litt klipping hadde vært en ide på flere av bildene dine. Som f.eks http://www.sportsvogn.no/gallery/CSM-2005-JN/NSK_120 dette. Også en fordel å klippe bort ting som forstyrrer motivet du prøver å vise fram. Dette vet du sikkert men. Uansett, likte dette bildet veldig godt: http://www.sportsvogn.no/albums/CSM-2005-JN/NSK_039.jpg Klipp bort traktoren og til og med kummene der så tipper jeg det blir enda et hakk bedre. Stå på ;) Hey, takk takk :) Har ikke photoshop nei, men man kan jo klippe litt med andre programmer også. Tenkte faktisk på at den traktoren forstyrret det bildet med en gang jeg så det, men gjorde seff ikke noe med det med en gang (litt lat kanskje). Regner med at det var slik du mente? Hvordan burde jeg ha klippet det bildet av den S2000? Rått !!! Likte Porsche bildene... Takk takk :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Vel, da var FSR-Driftday på rudskogen ferdig. Kom klokka 1600 og reiste ikke før nesten 2100. Ble altfor mørkt for kameraet mitt siste timen, men hadde alikevel rukket å ta 3-400 bilder. Treffet var kjempeflott, ble ingen poseringsbilder denne gangen, men plenty med actionshots. Egentlig var jeg ikke så fornøyd med bildene idag, men legge ut noen her alikevel. Brukte samme kamera som i 2. post. Kommentarer er igjen meget velkomne. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Hadde vært knall om jeg kunne fått dette bildet i bedre oppløsning på email kanskje? hans@mailtilmeg.com Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Dette likte jeg, fin bevegelse i det. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Hadde vært knall om jeg kunne fått dette bildet i bedre oppløsning på email kanskje? hans@mailtilmeg.com Sure, er på vei til deg hvert øyeblikk Dette likte jeg, fin bevegelse i det. Takk, det gjelder å ha prioriteringene sine i orden, først ta bilde, så dukke unna grusspruten :D Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Dette likte jeg, fin bevegelse i det. Perfekt timing av bildet. Regner med at du trenger en trykkluftboks for å blåse sand ut av kameraet nå :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kaz Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Mange bedre bilder fra nå enn sist! keep it up Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaso.O Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Du burde prøve å få mer luft "foran" objektet du fotograferer, enn bak. Det som ødelegger på det ene bildet av den S2000 er at det er mer "plass" bak bilen enn foran, og det blir feil i forhold til oppfatning av reting osv. Ikke at det var best forklart ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Perfekt timing av bildet. Regner med at du trenger en trykkluftboks for å blåse sand ut av kameraet nå :DHehe, tror jeg var heldig og fullførte panoreringsbevegelsen ut i en snusegvekkogunngåsand-bevegelse :) Mange bedre bilder fra nå enn sist! keep it up Takk takk, tror det at jeg har croppa endel av bildene hjelper litt, generellt var jeg mer fornøyd med skarpheten på bildene sist. Men, man har jo litt mindre arbeidsområdet når man står midt i svingen da, så en kan kanksje ikke forvente noe særlig annet. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Du burde prøve å få mer luft "foran" objektet du fotograferer, enn bak. Det som ødelegger på det ene bildet av den S2000 er at det er mer "plass" bak bilen enn foran, og det blir feil i forhold til oppfatning av reting osv. Ikke at det var best forklart ;) Skjønner hva du mener, godt tips, takk skal du ha :) Akkurat nå er jeg egentlig fornøyd om jeg klarer å få bilen skarp i det hele tatt jeg, men jeg skal ha det i bakhodet neste gang. På de bildene jeg tok fra drift day har jeg beskjært bildene slik at det er omtrent like mye luft foran og bak, jeg burde kanksje la det være mer foran igjen foran bilen neste gang. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Du burde prøve å få mer luft "foran" objektet du fotograferer, enn bak. Det som ødelegger på det ene bildet av den S2000 er at det er mer "plass" bak bilen enn foran, og det blir feil i forhold til oppfatning av reting osv. Ikke at det var best forklart ;) Dette er forsåvidt litt avhengig av hvilken effekt man vil ha i bildet, men tar man bildet med tilstrekkelig oppløsning er det mye hente med beskjæring av bildet i etterkant. På Rudskogen er det desverre bare ett par steder man kommer nærme nok til å få fylt hele ruta med bil uten ei lang telelinse. Ekkoj: Når du tar bilder av biler som passerer, legg merke til at du har best sjans å få et klart bilde av hele bilen når du tar bildet vinkelrett på bilen, dette gjelder ikke når du tar bilder av en bil i slad. Denne siden med biler fra Italiensk dag illustrerer godt hva jeg mener, spesiellt Ferrari 360'en. Eksempel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg