Jonas^_^ Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg har målt avgassen på bilen min, og den var 0,4%, mens kravet til EU-godkjenning er 0,3%. Er det noen som har noen enkle løsninger på dette? Har noen noe erfaring med å f.eks rense innsprøytningsdyser og forgassere, slik at avgassen blir mindre? Hvis ikke regner jeg nok med at det enten er noen justeringer i motoren som skal til, eller at katalysatoren er dårlig (jeg håper/tror at det er den første.) Dette måtte isåfall bli gjort på et verksted, og prislappen blir jo deretter. Noen tips? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Skifte av luftfilteret kunne jo være en ide.. eventuelt ta en sjekk av Lambdaen.. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Skru ned tomgangen, det funka på sierraen til muttern Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Jeg har målt avgassen på bilen min, og den var 0,4%, mens kravet til EU-godkjenning er 0,3%. Er det noen som har noen enkle løsninger på dette? Har noen noe erfaring med å f.eks rense innsprøytningsdyser og forgassere, slik at avgassen blir mindre? Hvis ikke regner jeg nok med at det enten er noen justeringer i motoren som skal til, eller at katalysatoren er dårlig (jeg håper/tror at det er den første.) Dette måtte isåfall bli gjort på et verksted, og prislappen blir jo deretter. Noen tips? =) Kjør bilen veldig varm før du lar dem måle.. evt. kjør tanken nesten tom og putt i litt hjemmebrent :o) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg