Gå til innhold

Rust, Bensinrøret..+ ta av bakfanger

GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Halla balla..

Fått fikset antydning til rust i endenpå kanalen (bak der med oppgangen ) Ble helt strøkent, 3 lag lakk så ble kjempe messig dt.. ingen som ser arbeidet utført engang :) og har somsagt den primeraen ( for dem som var på treffet i haugesund ) ble skruer i skjørta! hadde av begge skjørta og heldigvis, helt fine etter vask hullene såg helt fine ut.. null rust. så skal bare sveise i hulla og lime på nye skjørt. MEN, fant litt rust opp langs bensin røret, når eg fjernet det dekselet som er der.. tipper eg ikkje er alene om og ha dt der? :) Men noen som vet hvor eg kan få fikset det? lurer på verksted.. for han som sveiser for meg var IKKE intrisert siden det var så nær bensin røret..det er ganske mye rust der oppe, rundt hele hullet og litt mot bagasjerommet. Ikkje rart.. med tanke på all stein og dritten som var bak det dekselet.. til alle, ta av og rengjør der! om du allerede ikkje har fått rust der så er det garantert og komme.. Ellers er bilen min rust fri nå, en herlig følelse! :) understellet er helt fint. Er tre roser bak bakfangeren så eg har lyst og nett ta, men det er kun overflate rust da.. noen som vet om det er vanskelig og ta av bakfangeren?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna bakfangeren min sist uke. Det sitter en skru i hver hjulbue og to klips fra baksiden og inn i fangeren. Du må ta de fra undersiden av bilen. Jeg hadde også en skrue festet i en stang, men vet ikke om du har det siden jeg hadde hengerfeste. Veldig synlig i så fall. Så sitter fangeren i 5 - 6 klips til som ikke er synlige. Der må du bare bruke makt og dra fangeren av. De knekker garantert, men med sica så sitter den igjen. Tok også strips der de to pluggene fra baksiden satt. Neppe noen poeng men da har jeg i hvertfall gjort det :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider