Naila Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 :hvaskjera Har lagt merke til et merkelig problem, på min volvo 240 med b230ft motor, så kutter motoren visst man kjører "hardt" over lengre tid, med korte "pauser". Plutselig kutter motoren og alle instrument varsle lysene lyser. (slik som det lyser når man skrur på tenninga. Hva kan dette bety? Av det jeg vet, så er ikke hastighetsgiveren til speedoen kobla til ECU'en, dette medfører at tomgangen stiger til 1100rpm ved kjøring på over 2600rpm i mere enn 10 sek. Dette løser seg ved å slå av tenninga og starte på nytt, da synker tomgangen til 850rpm. I tilleg til dette så er fordeleren fra en b230a motor, den fordeleren har vekter i, mens en F-fordeler er uten vekter. Løser dette "problemet" seg når jeg skifter til f-fordeler?? (og om nødvendig kobler hastighets-giver ledninga fram til ECU'en) ? Er ikke et stort problem, men irriterende, da alt annet på bilen funker 110% og jeg må ha alt i skjønneste orden. Håper på kloke svar!! Mambo, Maxis, Locked, Suggen osv, har dere noen formeninger?? Mvh Neil K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 De sentrifugalvektene nedi fordelern kan du bare punkte sammen slik at de står "låst" om du ikke har noen f-fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Det at motoren kutter er en ting,det virker som om du beskriver at den stopper,da jeg tenker de lampene du nevnte.. Er bilen chippet/oppjustert ladetrykk? Er trykket justert og dilen ikke er chippet "kutter" den iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 maxis har svart alerede ja :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 maxis har svart alerede ja :) akkurat som om det var det du tenkte på å :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 akkurat som om det var det du tenkte på å :P hehe haha..prøver å mobbe også? ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 haha..prøver å mobbe også? ;) neida... well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Maxis: Ska se om høggern har en f-fordeler, så bytter jeg bare likesågreit, går jo fort, ser lett ut ifølge Heynes boka. Uanz, motoren er helt orginal bortsett fra 3"JT superflow fra turbo og ut, og åpent konfilter. Men tro om dette forbedrer seg når jeg bytter fordeleren?? om ikke ,hva kan være galt da, får motoren FOR mye bensin? litt rart iogmed at motoren aldri har blitt justert på. (med det mener jeg at den er orginal). Takker for svar!:=) Mvh Neil K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lupez Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 :hvaskjera Har lagt merke til et merkelig problem, på min volvo 240 med b230ft motor, så kutter motoren visst man kjører "hardt" over lengre tid, med korte "pauser".Plutselig kutter motoren og alle instrument varsle lysene lyser. (slik som det lyser når man skrur på tenninga. Hva kan dette bety? Av det jeg vet, så er ikke hastighetsgiveren til speedoen kobla til ECU'en, dette medfører at tomgangen stiger til 1100rpm ved kjøring på over 2600rpm i mere enn 10 sek. Dette løser seg ved å slå av tenninga og starte på nytt, da synker tomgangen til 850rpm. I tilleg til dette så er fordeleren fra en b230a motor, den fordeleren har vekter i, mens en F-fordeler er uten vekter. Løser dette "problemet" seg når jeg skifter til f-fordeler?? (og om nødvendig kobler hastighets-giver ledninga fram til ECU'en) ? Er ikke et stort problem, men irriterende, da alt annet på bilen funker 110% og jeg må ha alt i skjønneste orden. Håper på kloke svar!! Mambo, Maxis, Locked, Suggen osv, har dere noen formeninger?? Mvh Neil K. Får den nok bensin da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Det smeller i potta når man pumper mye på gassen, dvs eksosdam som antennes i eksosen, overskudd bensin med andre ord. Så det er jo et godt tegn på at motoren får nokk bensin. Locked, har du no formening om dette?? Er meget takknemlig for de som gidder å bidra med noe klokt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 fordeleren, evt bensinpumpe som begynner å svikte =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lupez Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Det smeller i potta når man pumper mye på gassen, dvs eksosdam som antennes i eksosen, overskudd bensin med andre ord.Så det er jo et godt tegn på at motoren får nokk bensin. Locked, har du no formening om dette?? Er meget takknemlig for de som gidder å bidra med noe klokt! Det har vel mye med fordelern din å gjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Har hørt at bensinpumpa på 940 er dårlig, så ska få sjekka at pumpa ikke lekker eller leverer for lite suppe. Men som sagt, baksmell i potta er jo et godt tegn på at motoren vertfall får nokk bensin. tror mere det er fordeleren som ikke henger helt med på leken, det blir kansje for mye på en gang til at vektene klarer å henge på til riktig tidspunkt. Men når du sier det så lukter det avogtill svakt bensin i bilen når man kjører litt hardt, samt brudern nevnte at det luktet svakt bensin da jeg akkset ut fra en P-.plass som han stod på. Dette er vell kansje vanlig? Motoren ble overhalt før den ble sottet i i vinter, samt at det ser ut som det er nye bensin slanger, så tviler for at det lekker noen plass. ska prøve å bytte fordeler!! Er det btw noen som har/vet om som skal selge F-fordeler?? Takker for enda flere kloke svar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 trur det er bensin pumpa jeg, kan man ikke bare ta ut vekten i a fordeleren?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Det vet jeg ikke? kunne jo ha prøvd. Men Hva er da forskjellen på F-fordeler og A-fordeler ellers?? Ser det er 2 koblinger som skal kobles på f-fordeleren,de bare henger der nå. Den ene er vakum tror jeg. Noen som vet!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.