Volvo240TurboInercooler Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 regner med du er klar over at overdriven på j-kassa er svakere...? Nei, men selve kassa er jo sterkere der igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 hvor mye brukte at motoren din på mila langkjøring / hard kjøring Gjikk ca 1.1 på laaaangkjøring og opp mot 2-2,5 på hard hard hard kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Fått av od'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Gjikk ca 1.1 på laaaangkjøring og opp mot 2-2,5 på hard hard hard kjøring. er ikke så ille det da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Fått av od'en? Nei, den som er på P kassa sitter jo som faen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 News: Har fått det nye ledningsnettet, vannpompa, akselkryss og ny grill. Fikk montere hele motoren i dag. Mangler filter og reg.rem, må også vaske kassen skikkelig, bytte lager og kryss på mellomaklingen så er det good to go. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 ja se der...begynner og se bra ut nå den motoren :) når skal du hive den inn? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 ja se der...begynner og se bra ut nå den motoren :) når skal du hive den inn? Takk takk! Skal handle filter i morgen. Så må jeg ta av mellomakslingen og sette på svinghulet, lamellene, trykkplata og utløserlageret. Så er det til og få den nedi. Torsdag kanskje...Så må en kompiss komme og legge opp ledningene inne i bilen. Der er jeg helt grøn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 ok..gleder meg til å se resultatet. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 ok..gleder meg til å se resultatet. Jeg og. Det jeg gleder meg mest til er og kjenne at det drar med en gang jeg gir på, slippe at det lugger og napper og så kommer motoren på 3-4000rpm. AT'en var håpløs uten trykk, den dro ikke litt under 2500rpm. Det er jo og en innkjørings fase på nesten 4000km. Først så skal det kjøres 800 veeeeldi rolig, så skal det skiftes filter og olje, så skal det kjøres 3000 ikke for rolig men heller ikke dravkjøring, så skal det skiftes olje og filter, SÅ er motoren skikkelig innkjørt. (noen som sa chip? hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Mere bilder! Nesten klar til og bli tatt ut AT'en vell utav Pent! Mangler noe her da... :hammer Wastegaten skal lakkes marineblå Toppen er kommet på Et smykke! Hmmm, en M46P kasse!! Som skal bygges om med OD fra en 240 M46 kasse med mek.speedo Nye bilder: 16.08.2005 Nye deler Ny lakkerte deler Nesten komplett motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 -Ikke værst :) Detta blir bra. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 ja, stå på :) ps.. det var litt tullete, det b21at prosjektet.. hehe.. du kunne jo heller kjøpt en ft for de 20.000 du brukte på motoren? men, du gjorde det kanskje for å lære deg noe? så da er det egentlig litt anderledes. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Nei, men selve kassa er jo sterkere der igjenn. VOLVO GEARBOX BACKGROUND: Volvo M46 with Overdrive: The 240/760/740 Volvo turbos use a strong M46 gearbox being a Volvo in-house designed 4 speed, coupled to a UK designed Laycock de Normanville Overdrive Unit for 5th. Early M46 cases are cast iron, later cases - Al.Alloy. The gearbox is reportably good for near 225 hp levels with a torque load of 220-295 ft.lb (300-400 Nm). Around 1986, 740/760 turbo models came fitted with a slighty updated M46 'D' box mated to a tougher 'Type P' Overdrive. The 'Type P' could handle more torque than the 'J', the main change being an increase in the M46's output shaft diameter, hence later 'Type P' OD's cannot be retrofitted to the earlier M46's with the 'Type J' OD. The alloy 740 version can be retrofitted into a 240 with a change in rear output shaft flange, and by swapping in the shorter 240 gear shift extension frame. kilde: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/supra_in_volvo.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 detta ser ut som et kose arbe. men er sikkert mer en det. husker jeg hadde med tempo motoren inn i senga å skrudde.fler som har kosa med et stempel om nattan eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg