Gå til innhold

sperrer på ca 4200RPM


Kenth

Anbefalte innlegg

Jeg har en 89 sedan 2wd cossi. Den er orginal, men kutter på ca 4200 RPM.

Nye plugger er kjøpt,men ingen bedring. Bilen har trolig vært chippet før da plompa på bensintrykksregulatoren var vekk. Så jeg har prøvd å justere benintrykket litt,men ingen bedring.

Tok opp fordeler lokket, de 4 punktene inni der hadde en liten grop i deg.. de skal vel være rette? Tenkte kanskje det ble for stor åpning mellom rotoren og de punktene i lokket?

 

Jeg får fortsatt økt turtallet på bilen mens den kutter og sperrer.

 

Noen formeninger?

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggkabler, mitt første tips.

Sjekk at vakum til map er 100%, bytt gjerne ut det orginale drite.

Sjekk at du ikke har slark(!) i rotoren, dette kan skape tenningsfeil oppover på turtall.

Tenningsmodul er et alternativ.

Hvordan reagerer turbotrykket når den kutter?

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å bytte fordelerlokk og rotor denne uka. Ny map kommer neste uke sammen med mange andre deler.

 

Tenkte jeg skulle bytte bensinfilteret oxo.. Hadde lignende prob med en tidligre 4x4, da ble den fin når jeg bytta bensinfilter!

 

Så vi får håpe det blir bra da...

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

skjekk engine speed sensoren... sitter nede ved reimhjulet på veiva... er glipen på den i forhold til tappene på reimhjulet, så kan den pluttselig kutte på et visst turtall... det skjedde ihvertfall på 2wden til en kompis... glipa skal være fra 0,6 til 1 mm, men ho han så måtte den helt opp i 2 mm for at den skulle gå skikkelig... måtte faktisk borre opp hullet i sensoren for å få den langt nok ifra.. brukte en helt ny sensor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår