Gå til innhold

Smålei kjøp og salg delen

Ranger emnet


remster

Anbefalte innlegg

Kjøp og salg er en funksjon som vi har tenkt på til Golf2.no.

 

Dette er kanskje ikke den første funksjonen som blir implementert, men den vil sikkert komme om ikke så lenge.

 

Hardcore-coder spruCe sitter å lager kode til siden nå for registrering av brukere, biler, kommentarer osv.

 

Siden det virker som at det er interesse for det, kan vi prøve å få ut kjøp og salg-delen så fort som mulig.

 

Virker som at det er mange som er interesserer seg for siden. Ikke værst. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir flott når det kommer en KJØP og salg del der, men fari, da må folk få vite om den, sånn at ALLE som har noe tilsalgs legger det ut der! å om dere hadde giddi å lage den ENKEL og oversiktlig, hadde dette vært flott, og helst med kommentar felt på alle de forskjellige tingene, og en funkson som gjør at man kan logge seg på å krysse av for om en del er solgt eller ikke, på den måten kan folk se om delen er til salgs eller om den er solgt, uten å klikke seg inn på posten.

 

Såklart om folk har masse deler til salgs, ja da får man bare være flinke når man skriver topic på salgstråden;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir flott når det kommer en KJØP og salg del der, men fari, da må folk få vite om den, sånn at ALLE som har noe tilsalgs legger det ut der! å om dere hadde giddi å lage den ENKEL og oversiktlig, hadde dette vært flott, og helst med kommentar felt på alle de forskjellige tingene, og en funkson som gjør at man kan logge seg på å krysse av for om en del er solgt eller ikke, på den måten kan folk se om delen er til salgs eller om den er solgt, uten å klikke seg inn på posten.

 

Såklart om folk har masse deler til salgs, ja da får man bare være flinke når man skriver topic på salgstråden;)

 

At folk får vite om siden, kommer helt an på hvor fornøyde de som bruker siden er/blir. For å få interesserte utenfor bilforumet.net og VW - Audi Club Norwegen må jungeltelegrafen trå til.

 

K/S-avdelingen må selvsagt være oversiktelig, i tillegg til at den må ha mulighet til å vise alt som ligger inne, som kan friste til impulskjøp.

Mulighet for å vise kjøps- og salgsgjenstander både kategorisert og ukategorisert blir en selvfølge.

 

 

Får håpe for deres del at dere får en løsning dere blir fornøyd med da. Slik jeg ser det vil ikke den kjøp og salg delen bli mye forskjellig fra den her, bortsett fra at det (kanskje i starten) bare blir golf2-stash der.

 

Vel. I bunn og grunn vil det vel faktisk ikke bli så stor forskjell.

Det vil bli lettere å få lagt inn annonser og bruke systemet, ikke sånn det er her nå.

Brukere vet hvor de skal "gå" for å finne delene til akkurat sin bil.

Lettere kategorisering.

 

Det kan sikkert bli mulighet for å lage en egen seksjon for fellesinnkjøp også.

 

Får håpe at bilforumet.nets administrasjon blir forbanna fordi noen velger å bruke en annen tjeneste, da..

(tipper halvparten av annonsene vil bli lagt inn her også uansett)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg til gutta her og sier at den nye kjøp/salg delen suger balle. Og når moderatorer er så nazi at de sletter tråder ang felleskjøp da blir det for dumt. Jeg prøvde å organisere et felleskjøp av lykter men det klarte moderator nissene å slette. Kan dere O STORE moderatorer forklare hvordan man skal kunne organisere felleskjøp på kjøp/salg delen? Og som speedwell sier så er det et evig helvete bare å få logget inn der. :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2:

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg til gutta her og sier at den nye kjøp/salg delen suger balle. Og når moderatorer er så nazi at de sletter tråder ang felleskjøp da blir det for dumt. Jeg prøvde å organisere et felleskjøp av lykter men det klarte moderator nissene å slette. Kan dere O STORE moderatorer forklare hvordan man skal kunne organisere felleskjøp på kjøp/salg delen? Og som speedwell sier så er det et evig helvete bare å få logget inn der. :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2:

 

Tipper du vil få et svar hvis du tar kontakt med personen som slettet tråden. En liten anelse seriøsitet så får du nok svar. Personlig vil jeg tro det vil være for å promotere de firmaene som faktisk betaler for reklamen her, men det er som sagt mitt personlige tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å banne på det ville jeg tro at dette kom i en mail sammen med grunnen for sletting. Ettersom jeg ikke har fått en tråd slettet blir dette bare synsing fra min side.

 

jeg fikk ingen mail om årsak for sletting, ingen forvarsel, no nothing. Posten ble bare slettet.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen i å slette trådene hvor folk selger ting...når vi virkelig vil ha dem der?

Skjønner ikke helt logikken.

Hvis problemet ligger i det, at moderator ikke vil ha annonsene i både kjøp&salg og golf2/andre forum. Bør dette kunne løses så enkelt, at golfere bare annonserer her.

Hvem andre er vel egentlig inntresert i golf deler...

Jeg er iallefall ikke intersert i BMW deler f.eks!

 

Hvis dette også er et problem, minner det ærlig talt om lite fornufftig tanke gang. En smule byråkratisk ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen i å slette trådene hvor folk selger ting...når vi virkelig vil ha dem der?

Skjønner ikke helt logikken.

Hvis problemet ligger i det, at moderator ikke vil ha annonsene i både kjøp&salg og golf2/andre forum. Bør dette kunne løses så enkelt, at golfere bare annonserer her.

Hvem andre er vel egentlig inntresert i golf deler...

Jeg er iallefall ikke intersert i BMW deler f.eks!

 

Hvis dette også er et problem, minner det ærlig talt om lite fornufftig tanke gang. En smule byråkratisk ja

 

Føler jeg snart bør lage en txt-fil som jeg bare limer inn her.

Grunnen er nok så enkel som at det er veldig mange "problemer" med bil som er generelle og går på tvers av merker. Det er da mange som bruker "Nye innlegg" funksjonen for å lese alle nye innlegg på alle forum. Disse er da interesert i å hjelpe folk med dems problemer, ikke lese kjøp og salgsannonser. Som du sjøl sier, du er ikke interesert i å kjøpe bmw-deler på samme måte som en med bmw ikke er interesert i å kjøpe golf-deler.

 

På mindre forum (da helst merkeforum) er det ikke noe stort problem å la kjøp og salg være en del av forumet, da flesteparten av medlemmene kan ha interesse for deler som selges eller har deler som ønskes kjøpt. På større forum som da f.eks zatzy har de også valgt å kjøre samme løsning som det er gjort her (eller omvendt da zatzy var først ute med dette). Der også var det litt klaging i starten, men der har de i lang tid vært strenge på at kjøp og salgsannonser skal merkes skikkelig så overgangen var ikke like stor. Bilforumet har etter min mening vært veldig slappe når det gjelder å kjøre litt politikk på hvordan man skal bruke forumet (ikke lage samme tråd flere steder, ikke starte en ny tråd for hvert spørsmål man har, bruke søkfunksjonen i stedet for å starte en ny med sitt spørsmål osv). På denne måten har brukerne nesten tatt over styringen på forumet og etter min mening på god vei ødelagt det. Nå har tiden for opprydding kommet og en av tingene som da gjøres er å dra ut all kjøp og salg til en egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår