skoglund Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 jeg har tenkt til å ta en innvendig motorvask for å fjerne avleiring og slam rundt om i motoren og så ta en motormetallbehandling... er det noen som har erfaringer med dette? hvor handler jeg og priser? Siter Mitsu Lancer Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Har brukt motor rens med godt hell, men minst like viktig er å ta av toppdekslet og fjerne den olja og ofte slammet som ligger under kammene oppå toppennår du bytter olje. Du vil bli overaska kor lenge det går før olja på peilepinnen er mørk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 oki:) er litt redd for at det vil ta skade på motoren hva kosta dette? Siter Mitsu Lancer Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Jeg kjøpte QMI sin innvendig motorvask og motorbehandling, funket som gull, anbefales.. Er vel snart 2mnd siden jeg skiftet og oljen er like blank og pen, før ble den sort etter ett par uker.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Muligt at moderator kan flytte denne til teknisk? Grunnen til at eg nevnte det med å ta av toppdekselet er at ved en del småkjøring kan det på noen motorer samle seg mye slam og dritt oppå toppen. På den eine motoren av dei eg har gjordt det på var det et fleire mm tykt lag med dritt under kammene som blei fjerna. Dette var avleiring/slam som inneholdt bl.a. vann etter kondens pga småkjøring av tidligere eiere. Så en kombinasjon av først motorrens sp grundig reingjøring under toppdekselet ( husk å helle ny olje over kammene for raskere smøring ved oppstart før du hiver på dekselet igjen) vil gi deg en skinnene rein motor i lang tid viss du fortsetter å bytte olje ofte etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 diesel rydder bra opp.. :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Vil dette også kunne fjerne det lette anfallet Vectra'n min har fått av ventiltikking? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Eg ville vært forsiktig med diesel viss du ikkje ønsker å skifte olje nokså fort etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg