BeemerZ1 Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Nå skal ikke jeg være kranglete Stian, men skulle likt å se hva du baserer dette på. Husk at bassens følsomhet er tross alt den første parametren som avgjør lydtrykk. Dette gjelder selvsagt kun frem til elementet når sin termiske og mekansike grense. Nå kjenner ikke jeg W7, men den skal tåle rimelig mye mer juling enn Focalen for å spille like høy. Igjen så fremt følsomhetstallene stemmer. eller at avvik er like stort på begge slik at forskjellen opprettholdes. Må jo også legge til at det finne en ting som gjør at W7 kan spille høyere enn Focal med samme mengde effekt. Det er om Focalen sin motor og mekaniske konstruksjon får trøbbel ved store påtrykk. mvh Glenn Om du skal ta det jeg skrev helt bokstavelig, så stemmer det jo egentlig... Sier jo bare at 10W7 kan spille høyere enn 27WX, slik er det bare :) Teoretisk er dette dog også en sannhet med visse modifikasjoner, som gjelder så lenge vi holder oss nede i frekvensområdet subber bør holde seg til. Ved simulering gjelder dette under 64 Hz, altså OM alle oppgitte data stemmer. Utopia sliter med slaglengden for å oppnå noe skikkelig trykk i dypbassen. Det jeg mener er at det er ikke alltid at teori stemmer med praksis. Hadde det gjort det, vil jeg nesten slå WR i Street C (157,7 dB?) til helgen, noe jeg tror er lite sannsynlig :) Håper på å være klar for prøvespilling enten i morgen eller på onsdag :D Dessuten har jeg verken hørt eller hørt om noen tilsvarende Focal sub som kan måle seg med denne JL subben i lydtrykk. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Om du skal ta det jeg skrev helt bokstavelig, så stemmer det jo egentlig...Sier jo bare at 10W7 kan spille høyere enn 27WX, slik er det bare :) Teoretisk er dette dog også en sannhet med visse modifikasjoner, som gjelder så lenge vi holder oss nede i frekvensområdet subber bør holde seg til. Ved simulering gjelder dette under 64 Hz, altså OM alle oppgitte data stemmer. Utopia sliter med slaglengden for å oppnå noe skikkelig trykk i dypbassen. Det jeg mener er at det er ikke alltid at teori stemmer med praksis. Hadde det gjort det, vil jeg nesten slå WR i Street C (157,7 dB?) til helgen, noe jeg tror er lite sannsynlig :) Håper på å være klar for prøvespilling enten i morgen eller på onsdag :D Dessuten har jeg verken hørt eller hørt om noen tilsvarende Focal sub som kan måle seg med denne JL subben i lydtrykk. Mvh Stian Joda, jeg tror nok og at W7 tåler endel mer juling enn Focalen. Jeg bare godtar ikke en påstand uten en forklaring på hvorfor. Derfor pushet jeg litt på. Selvfølgelig er det ulike ting som spiller inn når det kommer til lydtrykk. Selv om en bass er mer følsom enn en annen, kan dypbassoppførselen til den andre gjøre at lydtrykket i lavere frekvenser er høyere. Problemet er bare at svært mange tror man kan spille høyt bare bassen ser rå ut, noe som overhodet ikke er tilfellet. Derfor forsøker jeg å provosere frem en forklaring med begrunnelse på hvorfor W7'n spiller høyere, fra dem som har testet denne og Focalen opp mot hverandre under optimale forhold for begge. Teori og praksis stemmer i så og si alle tilfeller, det handler bare om å anvende rett teori. Har en toretisk løsning et praktisk avvik, finnes det mest sannsynlig en teori som forklarer dette avviket. Slaglengden er ikke nødvendigvis en begrensende faktor så fremt man benytter korrekte kabinetter. Men det kan godt være som jeg skrev i innlegget tidligere, at Focalen har får problemer mekanisk ved store påtrykk. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg