Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Kan disse sammenlignes.Forsterker er Audison Vrx 642.2. 2 x 6.5" i dørene. :driving Golf 4 stv. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Kan disse sammenlignes.Forsterker er Audison Vrx 642.2. 2 x 6.5" i dørene. :driving Golf 4 stv. begge er klart heftige bassere, men jeg holder en knapp på JL bassen:) den er endel råere, å den spiller meget bra:) både sq og spl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Tittet litt på parametrene til Jl Audio 10W7-3.Virker som de er mer tungdrevne enn Utopiaen.Skulle tro att Vrxen blir litt for seriøs.Altså du har kraft men ikke nok til å ta helt ut.Tar jeg helt feil ???????? :driving Golf 4 stv. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 med den forsterkeren du har så er det ikke noe problem, den takler det elementet fint:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Nå mener jeg å bruke 2 stk 10w7-3 på vrxen.Med 80amp sikring på vrx og 90amp dynamo.For meg høres dette lite ut.Selv med PC 1700 batteri. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg ville nok heller gått for Utopia bassen enn JLW7, men det er min personlige mening. Grunnen ner nok at Utoipa'n er en av mine absolutt favorittbasser rent lydmessig, og hva jeg kan se ut i fra TS så er ikke W7 på lang nær så fristende. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Nå mener jeg å bruke 2 stk 10w7-3 på vrxen.Med 80amp sikring på vrx og 90amp dynamo.For meg høres dette lite ut.Selv med PC 1700 batteri. kan nok bli litt tøft med 2stk, men jeg ser ikke bort ifra at det vil funke. Focal bassen er nok vel så bra lydmessig men hvis man er ute etter både spl og sq så er det ikke tvil... W7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 La meg si det sånn att,gi denne magikeren 1 uke med Golfen om det er JLAudio eller Utopia han monterer inn, blir det vel bra. :pray :pray :pray Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Focal bassen er nok vel så bra lydmessig men hvis man er ute etter både spl og sq så er det ikke tvil... W7 I og med at focal bassen er ca 6db mer følsom skal du ha en rimelig mye større forsterker på W7'n enn du må ha på 27 WX for å oppnå samme lydtrykk, så jeg er egentlig ganske uenig med deg der. Kanskje W7 tåler 3-4 ganger så kraftig forsterker som 27 WX i praksis, det kan jeg ikke uttale meg om, men om den ikke kan det, vil den slite med å spille høyere. Frem til den ene bassen gir seg, vil focal'n spille ca 6db høyere enn 'n med samme tilført effekt. Min påstand betinger selvsagt at følsomhetstallene er riktig. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 La meg si det sånn att,gi denne magikeren 1 uke med Golfen om det er JLAudio eller Utopia han monterer inn, blir det vel bra. :pray :pray :pray He he fysikk har intet med magi å gjøre. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Hehe.Det er sant Glenn.Tenkte mer på utførelsen enn på fysikk.hehe.Det er ikke all verden av kraft i vrx. :) :) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 det er nok mer kraft i den en du tror;) og JL W7 er tungdreven ja, men det kreves ikke et kraftverk for å få liv i dem, audison sine watt er rimelig oppegående, men husk at watt egentlig ikke har så stor betydning, skal mye til at du får utnyttet W7 til max, men det vil funke ja. men jeg ville nok heller hatt en stk 10" istedet for 2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Golfen blir nok, :eddie autod. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Nå mener jeg å bruke 2 stk 10w7-3 på vrxen.Med 80amp sikring på vrx og 90amp dynamo.For meg høres dette lite ut.Selv med PC 1700 batteri. Når det gjelder strømmen frem til forsterkeren i hvert fall, vil det ikke være noe som helst problem om du (blir vel Anders..) tar strømmen seriøst. Jeg sliter ikke med noe diskolys selv med 70A dynamo (forløpig, en litt større er på vei :)) og noen hundre ampere strømtrekk. Har ikke kontrollert spenningsfall når jeg drar på skikkelig, men det er bare så vidt det er mulig å registrere forandringer i lyset. Har ingen kondensatorer koblet til, bare skikkelig kabling :) Når det gjelder strøm fra forsterker skal det ikke være noe problem å drive en 10W7. I 3 Ohm får du vel litt over 400 W, noe som gir godt med liv i en slik sub. Men å drive to stk passer ikke forsterkeren like bra, siden du da bør koble i 1,5 Ohm, noe som er under det den er oppgitt til å tåle. Mest sannsynlig går det fint med en slik last, men det bør du undersøke litt nærmere. Om det går greit, er det ikke noe stort problem å dra to 10W7 heller. 500 W delt på to slike har jo Nautiluz allerede målt til 143 dB med lukket kasse. Jeg spiller til sammenligning 145 dB på samme måler med noe mer effekt (ikke så veldig mye tror jeg pga. impedanskurven... ca 12,5 Ohm ved testfrekvens (54 Hz), ca 450W pr stk tipper jeg) og 12" subber. Når det gjelder den ene eller den andre subben, så kan jeg ikke si annet enn at du vil bli fornøyd uansett! Men Focal'en har ingen sjanse på å spille like høyt som JL'en. Uansett om oppgitt følsomhet stemmer eller ikke... Det er vel en av de parameterne som det er størst avvik i også, mange som skryter på seg noen desibel der. SQ-messig ligger nok derimot Focal litt foran. Simulering sier meg dog at den kan slite litt med de dypeste frekvensene. Hmmm... Tok litt av dette :rolleyes: Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Men Focal'en har ingen sjanse på å spille like høyt som JL'en.Uansett om oppgitt følsomhet stemmer eller ikke... Mvh Stian Nå skal ikke jeg være kranglete Stian, men skulle likt å se hva du baserer dette på. Husk at bassens følsomhet er tross alt den første parametren som avgjør lydtrykk. Dette gjelder selvsagt kun frem til elementet når sin termiske og mekansike grense. Nå kjenner ikke jeg W7, men den skal tåle rimelig mye mer juling enn Focalen for å spille like høy. Igjen så fremt følsomhetstallene stemmer. eller at avvik er like stort på begge slik at forskjellen opprettholdes. Må jo også legge til at det finne en ting som gjør at W7 kan spille høyere enn Focal med samme mengde effekt. Det er om Focalen sin motor og mekaniske konstruksjon får trøbbel ved store påtrykk. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg