jørn bergflødt Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Som Topic sier så synte jeg bilen min bruker mye olje! :scared . Har ikke hatt turbo bil før bare TDI, og har jo hørt de bruker litt olje, men ikke sånn lissom! Er en 2000 gått 90k! Noen andre med erfaring med andre 1,8 T f. eks?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Hva mener du med mye? Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Hva mener du med mye? Veit ikke sånn akkurat, men den røde lampa i kjørecomputeren lyser i hytt og pine, og da heller jeg på en klunk!! Har sjekket under bilen, og den lekker ikke en dråpe!! Hva mener du er normalt, og hva er mye?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Sjekker du etter at du faktisk har lite olje når det lyser? (det er teit å peile olje på varm motor) Hvor mye olje tror du at du heller på? 1 liter på 250km, 500km, 1000km, 2500km eller 5000km? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Sjekker du etter at du faktisk har lite olje når det lyser? (det er teit å peile olje på varm motor) Hvor mye olje tror du at du heller på? 1 liter på 250km, 500km, 1000km, 2500km eller 5000km? Har aldri tenkt på hvor lenge det er imellom hver gang jeg fyller.Oxo har jeg oxo peilet på varm motor. Men er en liter på 1000km mye?? Skal ha service nå på 90000 så da kan jeg jo holde øye med det!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Sjekker du etter at du faktisk har lite olje når det lyser? (det er teit å peile olje på varm motor) Hvor mye olje tror du at du heller på? 1 liter på 250km, 500km, 1000km, 2500km eller 5000km? Har aldri sjekkt hvor mye jeg har fylt, og hvor ofte. Men er en liter på 1000 mye?? Skal ha service nå på90000 så da ken jeg følge med litt!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Synes det høres mye ut ja. Min S3 har gått 110000 nå og bruker ikke en dråpe olje. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 mye m,ulig at motoren din forbrenner olje da...lekasje fra turbo er vel ikke noe nytt på slike biler. hvis du er litt teknisk av deg så kan du kanskje ta av motordekselet og titte rundt nedi motoren... si hva du ser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Ta av slanger som går ut av IC også ser du om det kommer noe olje der. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex_s3 Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 nja.. S3`en bruker en del olje oppi fart det gjør den.. Siter OOOO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Takker for svar gutter! Skal ha 90000 service til uka, så kan jo høre om de kan sjekke litt da! Eller så skal jeg prøve noen a tipsa deres :pray . Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 nja.. S3`en bruker en del olje oppi fart det gjør den.. Min brukte aldri noe spesielt. Men kjørte bare 40k km ca med den på en del over normal kjøring. Men skiftet olje hver 5k km iallfall. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 :mad: Ta av slanger som går ut av IC også ser du om det kommer noe olje der. Det kom olje ut a de slangene fra intercoolerene!! :mad: Er dette ikke bra eller?? Tror faktisk det lekker litt fra bånn pluggen oxo, ser ut som aluminiums bunnpannen her fått seg en liten trøkk, og ennå vi satte inn ny bånn plugg her om dagen, så fikk vi lissom ikke dratt den helt til!! Noen som har noe tips om hvordan tette den?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 :mad: Det kom olje ut a de slangene fra intercoolerene!! :mad: Er dette ikke bra eller?? Tror faktisk det lekker litt fra bånn pluggen oxo, ser ut som aluminiums bunnpannen her fått seg en liten trøkk, og ennå vi satte inn ny bånn plugg her om dagen, så fikk vi lissom ikke dratt den helt til!! Noen som har noe tips om hvordan tette den?? Jørn Litt olje ut av intercooleren er normalt. Men mye betyr gåen turbo. Hvis du har slått isund bunnpanna er det bare å bytte den. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg