primera_92 Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 hei. jeg lurte på om det var noen som hadde montert luftfilter på en 93 mod før? er dette mye job og hva trengs av deler for å gjøre dette? hvordan filter ville dere anbefale? lurte også på om det er noen som har byttet til doble potter, en på hver side liksom? hvor får man tak i det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 hei. jeg lurte på om det var noen som hadde montert luftfilter på en 93 mod før? er dette mye job og hva trengs av deler for å gjøre dette? hvordan filter ville dere anbefale? lurte også på om det er noen som har byttet til doble potter, en på hver side liksom? hvor får man tak i det? Det er lett å bytte filter, anbefaler K&N, om du kjøper bare filter eller om du kjøper kit er det ikke noe problem å montere. doble potter er heller ikke så vanskelig å få tak i, man kan enten kjøpe 3" til 2x2,5" på Torshov Bilrekvisita til ca 3000kr, eller man kan kjøpe orginalt eksosanlegg med 2x2" på Ford til samme prisen. (Hører vel egentlig til Ford Mondeo ST200) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primera_92 Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 har du gjort dette selv eller? hva ville du anbefalt? best med original fra ford kanskje? du veit ikke et sted det ligger bilder av filterbytte? gir dette bra effekt? har ikke hatt det på noen bil tidligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 har du gjort dette selv eller? hva ville du anbefalt? best med original fra ford kanskje? du veit ikke et sted det ligger bilder av filterbytte? gir dette bra effekt? har ikke hatt det på noen bil tidligere? Ja jeg har gjort dette selv. Her har bildet av kittet jeg bygde til min for noen år siden. Jeg kjøpte mitt eksosanlegg på torshov, men skal over til egenkonstruert anlegg nå.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Slik er filteret på min bil. Der er bare luftfilterboksen byttet ut, ikke noe annet... Det var der når jeg kjøpte min, men er vel stort sett plug&play slik som jeg har det... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azz-Kill Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Du kan kjøpe simons annlegg hos bilxtra eller mekonomen. Det er en rund tut på hver side. Koster litt over 3000. da er det fra katten å bak. Siter Mondeo 2GLX stv 94mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Jeg har også satt på filter på min mondeo 2.0 93. Tommeliten : hiver du vekk alle di resonansboksene før filteret vil du få MYE mer utbytte av det, ikke minst med tanke på lyd, de fynker som lyd dempere. Jeg har fjerna alle å går bare med et fleksibelt rør fra innsugsmanifolden direkte til filteret, er montert en "T" ca mitt på, hvor det går et mindre rør til toppen for lufting. :) BTW, sånn som zetec bare med billigere rør, de røra koster flesk.. Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Tommeliten : hiver du vekk alle di resonansboksene før filteret vil du få MYE mer utbytte av det, ikke minst med tanke på lyd, de fynker som lyd dempere. QUOTE] alle resonansboksene? det er vel bare en.-men hvis du drar fram baufila å skærer av boksen, åssen skal du få det tett igjen? takker for svar Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primera_92 Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 takker for gode svar :) så det er egentlig bare å bytte ut hele driten med filter å nye rør altså? blir det foresten fet lyd med filter å torshov potte? lurer på hva jeg skulle gjort uten forumet hehehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Tommeliten : hiver du vekk alle di resonansboksene før filteret vil du få MYE mer utbytte av det, ikke minst med tanke på lyd, de fynker som lyd dempere. QUOTE] alle resonansboksene? det er vel bare en.-men hvis du drar fram baufila å skærer av boksen, åssen skal du få det tett igjen? takker for svar Bygg nytt med rør slik jeg har gjort.. Det er STOR forskjell.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorh Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 noen som har noe som kan brukes ligganes? Siter [x] 95 Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Hadde tenkt å fjerne den "lange" boksen midt på.. Trenger ikke T-stykke, har et eget lite filter til den andre greien, kan faktisk se det på bildet.... Noen tips om hvor i Oslo jeg kan kjøpe noe rør å putte mellom første boks og filteret? Tenkte litt på silikon, men det koster jo egentlig litt for "bare" et par rørstusser... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg