Gå til innhold

Forslag til stereo?

Ranger emnet


Aleksander Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har en 1994 Golf 3 1.8

Nå har jeg lyst å kjøpe meg noe stereo, har kunn orginal cdspiller og høytallerne i dashbordet, har 2 spørsmål..

 

1. Hvilke elementer får jeg plass til i dashbordet, i hullene i dørene foren, og i hullene i dørene bak?

 

2. Noen som har forslag til en bra stereopakke? Hvor bør jeg lete? Har lyst på en grei cd-spiller (gjerne mp3), høytallere til alle dører og dashbord (hvis jeg trenger dette), 2x 6*9 i hattehylla (?), og 2 x 12" i kasse i bagasjerommet. Hva bør jeg kjøpe? Noen andre forslag? Hva slags forsterker? Hjelp! Hakke så mye peiling. Vil bruke mellom 9 000 og 13 000 kr..

 

-----------------------------------------------------------------------

Zetec har tilbudt meg

Lightning Audio Bolt 5,25" komponentsett

Lightning Audio Bolt 6,5" komponentsett

ett til å ha foran i bilen, og ett til å ha bak i bilen..

Hvor for jeg plass til dette? Legger ut bilder m/mål av dashbord og dører foran, dører bak er identiske med dører foran men uten ledningsnett, åssen kan jeg løse dette?

 

Dashbord førersiden:

th_4bf_PIC_0015.JPG

 

Dashbord passasjer:

th_14f_PIC_0020.JPG

 

Dører foran:

th_0bf_PIC_0017.JPG

 

th_95e_PIC_0018.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan hvertfall prøve å hjelpe til litt:

 

Er ikke sikker på hvor stor plass det er til elementer hos deg, men regner med at det er mellom 5.25" og 6.5".

 

Bilstereo er ikke gratis, så hva man får er ofte hva man betaler for, men jeg ville heller gått for en 12" av bedre kvalitet enn 2 stk. da dette gjerne kan spille like høyt og gjerne bedre. Istedenfor 6x9" i hattehylla kan du legge litt mer penger i ett bra frontsett da det er der du sitter :)

 

valg av utstyr er det sikkert noen andre som er bedre til enn meg og det er mye fint du kan få tak i til den prisen. Sikkert noen som kan hjelpe deg med ett komplett tilbud, men på grunn av reglene på forumet må du ta kontakt med de fleste utenfor forumet.

 

Selv bygger jeg nå kun med merket Magnat (http://www.magnat.de)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer CD spillere er jo ganske safe..!

Personlig liker jeg ikke 6x9, men det er jo en smakssak..

Komponentsett til en høvding forran så har du brukbart frontsett.

Ellers kan du jo vurdene en 5-kanals forsterker til å dra det hele. Kanskje en sånn som Infinity har i sitt testpilotanlegg?

Merke på forsterker og høyttalere kan noen andre foreslå, for der har jeg ikke mye erfaring. jeg syns egentlig at rockfordforsterkere har for skarp lyd til frontsett, men det er nå meg. Er godt fornøyd med mine Pioneer forsterkere. (som koster like mye som budsjettet ditt:))

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Noen som har forslag til en bra stereopakke? Hvor bør jeg lete? Har lyst på en grei cd-spiller (gjerne mp3), høytallere til alle dører og dashbord (hvis jeg trenger dette), 2x 6*9 i hattehylla (?), og 2 x 12" i kasse i bagasjerommet. Hva bør jeg kjøpe? Noen andre forslag? Hva slags forsterker? Hjelp! Hakke så mye peiling. Vil bruke mellom 9 000 og 13 000 kr..

 

 

Ble mer enn 2 spm da men...

 

Har ikke sjekka ut hvilke høyttalere som passer i din bil, dette kan jeg sjekke litt seinere, men om det skulle gå så har jeg ett brukt anlegg til salgs.

Dette består av:

Lightning Audio Bolt 5,25" komponentsett

Lightning Audio Bolt 6,5" komponentsett

Infinity Kappa Perfect 10.1 subwoofer med kasse på ca 17 liter

Phoenix Gold ZX-350v2

 

Totalpris for dette: 4800,- (nypris er: 8870,-)

 

Så da har du f.eks muligheten til å kjøpe en ganske så bra spiller til dette.

Spiller meget pent, kan høres i bil nå.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lite erfaring med anlegg.. Jeg har lyst på noe som spiller greit bra, og greit høyt med litt digg bass. hehe.. hvordan er MDS?

Det anlegget jeg skal selge brukt har mye bass, i en Civic coupe, dvs bagasjerom som er fysisk avskilt fra kupeen, denne bilen spillte 127dB musikk med en stk 10"

Grunnen til at han selger denne ene er at han skal bygge opp ett nytt anlegg med alt fra Infinity, og 2 nye basser av samme typen..

 

Så i en Golf så vil du nok få mer enn du trenger utav denne lille subben, og da har du også bagasjeromsplass igjen, hehe :D

 

Hvor bor du? kanskje vi kan komme å gi deg en liten demo.. (Nesodden er rimelig relativt da det virker som hver eneste kommune i dette landet har en plass som heter det doh )

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor 6x9" i hattehylla kan du legge litt mer penger i ett bra frontsett da det er der du sitter :)

 

Greit nok det, men hva med de som evt sitter bak? Skal de kun høre masse bass og bittelitt fra frontsettet? Ser at nesten alle mener at 6x9 eller whatever folk vil ha bak burde droppes. Kjører dere alltid alene i bilen? Trenger ikke legge mange tusen i det bak, men man burde så absolutt ha noe der ihvertfall. Selv om det ikke trenger høyest prioritet.

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det, men hva med de som evt sitter bak? Skal de kun høre masse bass og bittelitt fra frontsettet? Ser at nesten alle mener at 6x9 eller whatever folk vil ha bak burde droppes. Kjører dere alltid alene i bilen? Trenger ikke legge mange tusen i det bak, men man burde så absolutt ha noe der ihvertfall. Selv om det ikke trenger høyest prioritet.

Spørs litt utifra budsjett da. Enig i at det burde være litt lyd der, men for deg så skulle da ikke det være viktig? Hverfall ikke en første prioritering etter mine øyne :)

Og som Zetec sier: heller komponent sett enn 6x9

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så det var derfor jeg tenkte han kanskje var intr. i noe brukt, dvs meget pent brukt.

Ett anlegg til nesten 17 000, inkl kabler og alt, til den nette sum av ca 11 000,- hvor noe av det fortsatt har garanti, og noe helt ubrukt.

 

Som inkluderer:

Pioneer DEH-P8600MP

Lightning Audio Bolt 5,25" komp.sett

Lightning Audio Bolt 6,5" komp.sett

Infinity Kappa Perfect 10.1 subwoofer m/kasse

Phoenix Gold ZX-350v2 forsterker

Rockford Fosgate 1F kondensator

Strømkabel fra batteriet og bak

Signalkabel fra spiller til forsterker

Og sikkert noe mer også som jeg har glemt :)

 

Selges for en kamerat som har ett noe større prosjekt på gang..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så det var derfor jeg tenkte han kanskje var intr. i noe brukt, dvs meget pent brukt.

Ett anlegg til nesten 17 000, inkl kabler og alt, til den nette sum av ca 11 000,- hvor noe av det fortsatt har garanti, og noe helt ubrukt.

 

Som inkluderer:

Pioneer DEH-P8600MP

Lightning Audio Bolt 5,25" komp.sett

Lightning Audio Bolt 6,5" komp.sett

Infinity Kappa Perfect 10.1 subwoofer m/kasse

Phoenix Gold ZX-350v2 forsterker

Rockford Fosgate 1F kondensator

Strømkabel fra batteriet og bak

Signalkabel fra spiller til forsterker

Og sikkert noe mer også som jeg har glemt :)

 

Selges for en kamerat som har ett noe større prosjekt på gang..

 

 

Her har du lyd forran og bak :)

2 komp sett, trur det er plass i dørene bak for et komp sett ( med litt leking ;) )

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst en veldig bra spiller om man skal tro forumfolket.

 

ja spilleren er jo "state of the art" el no,.

hvorfor i allverden bytter kameraten din ut den?

sparer til en slik selv, skal etterhverdt begynne på mitt Morel prosjekt :D

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja spilleren er jo "state of the art" el no,.

hvorfor i allverden bytter kameraten din ut den?

sparer til en slik selv, skal etterhverdt begynne på mitt Morel prosjekt :D

 

Mvh Erik

Han selger den ikke, den følger med fra forhandler til en meget bra pris til den som kjøper hele anlegget.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår