Gå til innhold

Størrelse på kasse til 15"

Ranger emnet


QuattroAcE

Anbefalte innlegg

Hva med specs på elementet da kanskje? er en STOR fordel og ha det, for og få en optimal kasse, om det er det du er ute etter. Ganske så sikker på at guruene her finner fort ut hvor stor kasse du skal ha, som er mest mulig optimal.

 

mvh

 

Golf-Master

------------------------------------------------

x 1987 Golf MK2 GTI 16V

x 1992 BMW E36

------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte elementet nytt og har manualen kan du se på kassevolum i manualen. Hvis du ikke har den, kan du finne manualen her:

 

http://www.rockfordfosgate.com/scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_alp.php?p_prod_lvl1=19&p_search_type=3&p_search_text=&submit=%A0%A0%A0Search%A0%A0%A0&p_new_search=1

 

Bare søk på det nummeret jeg nevnte i forrige reply.

 

Edit: altså, ikke det nummeret jeg sa, men det som står på subben din. ;)

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte elementet nytt og har manualen kan du se på kassevolum i manualen. Hvis du ikke har den, kan du finne manualen her:

 

http://www.rockfordfosgate.com/scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_alp.php?p_prod_lvl1=19&p_search_type=3&p_search_text=&submit=%A0%A0%A0Search%A0%A0%A0&p_new_search=1

 

Bare søk på det nummeret jeg nevnte i forrige reply.

 

Edit: altså, ikke det nummeret jeg sa, men det som står på subben din. ;)

 

Hjertelig takk for hjelpa.

Har ikke sett bak på det enda, men detta funker sikkert.

 

Anbefalinger til trekk og materialer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for hjelpa.

Har ikke sett bak på det enda, men detta funker sikkert.

 

Anbefalinger til trekk og materialer da?

bruk MDF plater, trekk med hva du vil egentli :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har ett godt forslag til størrelse?

 

Trenger ingen eksagt størrelse som er optimal, bare en ca størrelse på lukka kasse?

 

Hvordan ser elementet ut? Noe ala dette?

ROCKFORD-FOSGATE-RFP4415.jpg

 

eller dette:

Rockford%20RFR3115.jpg

 

eller dette:

rockford-fosgate-roc-rfd2115.jpg

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har ett godt forslag til størrelse?

 

Trenger ingen eksagt størrelse som er optimal, bare en ca størrelse på lukka kasse?

 

Er umulig å gi en ca størrelse da parametrene på 15 tommere varierer ekstremt. Det kan gå fra 30 liter og opp til 300 liter så her finnes det mye å velge i. Alt avhenger av elementets parametre.

 

Mitt råd er som følger. prøv bassen ut i tilnærmet IB konfigurasjon. IB står for Infinite Baffle. Man får ikke riktig IB konfigurasjon i bil, men tilnærmet. Dette betyr med andre ord å teste elementet uten kasse i første omgang.

Om dette funker ganske ok, bør elementet ha en kasse med litt størrelse på. Da kan du velge enten å kjøre med elementet uten kasse, eller bygge en kasse rundt 100liter. Problemet er om elementet har så lave Q verdier at Trykkammer blir vanskelig å få til.

 

Må legge til at dette blir skudd i blinde i og med at jeg ikke hverken vet elementets parametre, eller har fått en følelse av elementets compliance (fjæringstivhet).

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår