dansken Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 hei har ringt over 100 stk og har sett etter selv hvordan finner eg påfylnings skruen til girkassa ? olje dette er en golf 2 1,6 liter forgasser 87 modell takker for svar og ja hvilken rett olje trenger eg ? kor mye skal der i den til det renner over ? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 hei har ringt over 100 stk og har sett etter selv hvordan finner eg påfylnings skruen til girkassa ? olje dette er en golf 2 1,6 liter forgasser 87 modell takker for svar og ja hvilken rett olje trenger eg ? kor mye skal der i den til det renner over ? du kan fylle i der speedo kabelen går nedi! gjør ingen ting! men husk og ta opp den skruen på siden, for det er nok akkurat i det det renner over der! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 takk =) da prøver eg dette. bytta bærebrua i sta og da randt der rikasse olje ut ? hvordan kan det henne ? renner ikke nå kun når eg demonterte bærebrua Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 På min bil fikk jeg bare 1.7 L med olje oppi... syns no d va lite, men men Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Var det ikke en her inne som fylt olje i den lille åpningen på clutchhuset? Hadde visst fått høre at man kunne kjenne nedi å se etter olje, hvis ikke måtte man fylle til man fikk fingeren nedi :evilspide Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 alt er i beste orden helte på 1 liter super olje bilen er som nye girer meget bra nå =) læste i boka om golf att den skal ha 2 liter olje i kassa . Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Når du fyller på gear olje skal du fylle til det renner litt ut av påfyllings hullet bilen skal oxo være varm når dette skal gjøres da det renner ut skal du bare skru igjenn! Fylte på min i vinter og det måtte fylles på med en slaks sprøyte på min golf var det på fører siden litt inn mot torpedo veggen på blokka der er det en 6 kantet skrue så du må ha en spessiell nøkkel på 19mm som du får tak i på torshow :) litt knotete forklart men leter på nette etter bilde så finner jeg så slenger jeg inn en link Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 bare å vri på venstre forhjul til du ser girkassa , der ser du også påfyllings skruen! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 På min var d 17mm.. brukte bare en bolt med 17mm hode og sveiset fast en mutter til å skruv med... funka som bare d... Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Var det ikke en her inne som fylt olje i den lille åpningen på clutchhuset? Hadde visst fått høre at man kunne kjenne nedi å se etter olje, hvis ikke måtte man fylle til man fikk fingeren nedi :evilspide Det var meg. Man skal _FOR ALL DEL IKKE_ fylle på der!!! Da vil clutchen bade i olje, og slure som faen. Ofte vil man bli nødt til å bytte clutch! Håper du mente det ironisk. :P -- Hvis man ser ned i motorrommet på girkassa, vil man se en liten svart hette. Rett bak denne er det to sekskantede muttere på 16 (?) mm. Løsne den bakerste med fastnøkkel. Der har jeg fylt olje. Funker bra. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 bare å vri på venstre forhjul til du ser girkassa , der ser du også påfyllings skruen! njo da... lettere og åpne den på siden (også kalt påfyllningsskrue) og så helle olje ned i der speedo wiren sitter. mye enklere sånn.. kassa er full når olja kommer ut igjen påfyllingshullet.. la det renne ut der,og skru igjen! ferdig.. enkelt og greit :) for å drenere kassa så er det en skrue midt under omtrent Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg