Gå til innhold

Pioneer deh6700mp-problem, hjelp..

Ranger emnet

antisubb

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nettopp en slik, men har et problem. Denne har 2 sett rca-utganger, og det ene er forbeholdt bak eller sub. Iflg. bruksanvisningen, skal det være mulig å skifte mellom fullt signal og lavfrekvens / sub. Dette skal kunne gjøres ved å bruke audio-knappen og func-knappen. Problemet er at uansett hva jeg trykker, så kommer ikke dette valget frem (non-fad). Benevnelsene i br.anv, og de som dukker opp når knappene trykkes er ikke like. Har forsøkt alt tror jeg. Bare sub-lyd her, og jeg skal bruke utgangene til fulltone bakhøyttalere - ikke sub. Er det jeg som er tett i nøtta, eller kan det være en feil på spilleren? Noen som har samme spiller her eller vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her var det liten respons.

Tror det er samme system på 4700mp og 5700mp også, så om noen har erfaring med disse håper jeg på svar.

Jeg skal altså bruke rca-utgangene for bakhøyttalere / sub til 6x9 tommers "fulltone" høyttalere og skal da ikke bruke filtrering, men ha normalt signal ut. På min forrige spiller 4400R fungerte dette helt fint, så jeg vet det ikke er forsterkeren bak som har feil.

I bruksanv. står det at en skal sette audio til nofad.on og s/p ful. Disse benevnelsene finner jeg ikke når jeg bruker audio og func-knappen. Ser andre alternativer, som f.eks. sub.w.nor (setter jeg denne på off, kommer det ikke lyd i det hele tatt og er den på kommer det bare dyp romlebass på lavt lydnivå. Håper noen kan svare meg på om det er sannsynlig feil på spilleren, eller har tips til hva som er korrekt innstilling / eller kjenner mystiske tastekombinasjoner som ikke står i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener her..

Men på spilleren så kan du bytte mellom Front/Rear og Front/Sub

for å gjøre dette så skal du slå av spilleren, for deretter å holde func-knappen inne i ca 5-10 sekunder, spilleren slår seg på og du får opp en ny meny..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk til dere begge for hjelpen. Det var det med at spilleren må være slått av og så holde func-knappen inne i 5-10 sek. Det står ikke noe om det i bruksanv. så det ville jeg nok aldri funnet ut selv:o

:) nok ett problem løst

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider