zn00z Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hei! Ny på forumet her og er ille n00b i bil og sånne ting.... Men for å minske n00b-faktoren så tenkte jeg å starte med at jeg nå er i ferd med å kjøpe meg et SEAS-anlegg og i den anledningen lurer jeg på: Når det står at et mellomtone element skal monteres i "Rec. Enc. SizeClosed cabinet flat response" (2,7 l) betyr dette at at jeg må bygge elementet i en helt tett kasse uten ventileringsrør, altså helt tett? Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Jepp. Det er det som menes ja.. Hei! Ny på forumet her og er ille n00b i bil og sånne ting.... Men for å minske n00b-faktoren så tenkte jeg å starte med at jeg nå er i ferd med å kjøpe meg et SEAS-anlegg og i den anledningen lurer jeg på: Når det står at et mellomtone element skal monteres i "Rec. Enc. SizeClosed cabinet flat response" (2,7 l) betyr dette at at jeg må bygge elementet i en helt tett kasse uten ventileringsrør, altså helt tett? Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zn00z Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Takker :D Måtte spørre se... Syntes bare at helt lukket kasse hørtes ulogisk ut når lyd handler om luftsvingninger - altså luftforflytninger. Kommer nok til å spørre og grave mer når jeg starter å bygge en slik kasse inn i døra mi, men diskanten skal vel absolutt ikke være i en således lukket kasse? Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3ndX Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Diskanten trenger ikke det nei. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Takker :D Måtte spørre se... Syntes bare at helt lukket kasse hørtes ulogisk ut når lyd handler om luftsvingninger - altså luftforflytninger. Kommer nok til å spørre og grave mer når jeg starter å bygge en slik kasse inn i døra mi, men diskanten skal vel absolutt ikke være i en således lukket kasse? Lyd er svingninger i luften ja... Elementet har jo en membran som beveger seg, så selv om kassen dette står i er lukket vil det blir svingninger i luften. Når det gjelder diskantelementet, så er det allerede i en lukket konstruksjon. Siden frekvensene det skal gjengi er så høye, trenger det ikke noen stor kasse. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg