volvo242TIC Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 lider av akutt senilitet akkurat nå :D er det m90h , m90, m90L som er grommest? skal på rødmotor..mener det er h fra hvitmotor som er den grommeste.... noen som vet? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 m90h som er den grommeste ja. -hva med sellholm? getrag? :P hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 er nok M90H fra hvitmotor (B5254F fra 960 ex..) som holder lengst ja Veit ihvertfall det ar min M47 girkasse virkelig skal få noen Nm å bryne seg på når jeg nå skal chippe FK motoren min :) snakker vi litt over 200hk og nærmere 350Nm på den stakkars girkassen :D skal bli spennende å se hvor mange timer den holder. har gått ca 190000km så er ikke akkurat ny heller. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 ok...men åssen er det å kjøre vanlig m90kasse for rødmotor, med forsterka tredje gir på 300-350hk? holder det, eller er det m90H/getrag som gjelder... har hånda delvis på en forsterka m90 se.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Akkurat der kan jeg ikke uttale meg. Jeg personlig pleier å kjøre til noe raser, for så å forsterke det. Ville nok ikke gjort det med en så dyr kasse som m90h, men på m46-kassa som man får for ca. 1000,- så funkere å teste litt :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Såvidt jeg vet, er eneste forskjellen på L og H utvekslingen på 1-gir! ellers: hvitmotor m90 har avtagbart clutchhus, noe rødmotor m90 ikke har. man kan visst sveise synkroring for å forsterke 3.gir Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Såvidt jeg vet, er eneste forskjellen på L og H utvekslingen på 1-gir! ellers: hvitmotor m90 har avtagbart clutchhus, noe rødmotor m90 ikke har. man kan visst sveise synkroring for å forsterke 3.gir ok.. holder rødmotor m90 med forstreka tredje gir noe HK da? håper på 300-350hk... holde er jo relativt da, kommer jo ann på hvordan man gasser...men tåler den litt julig? eller må man opp på m90H for å få noe holdbart? er det foresten hydraulisk clutch på m90 for rødmotor? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 ok.. holder rødmotor m90 med forstreka tredje gir noe HK da? håper på 300-350hk... holde er jo relativt da, kommer jo ann på hvordan man gasser...men tåler den litt julig? eller må man opp på m90H for å få noe holdbart? er det foresten hydraulisk clutch på m90 for rødmotor? som sagt: jeg tror bare utveksling på 1-gir er forskjellen på H og L. Det er hydraulisk clutch ja, så du må bygge om enten utløser eller bygge om til hydraulisk clutch i 240. tror 260 har hydraulisk clutch, så der kan du vel få deler. folk sier m90 skal duge til 300hk, men det er jo nm som er krefter Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 240 en også har hydraulisk clutch på alle hyrestyrte biler.. er nm som virkelig tar knekken på kassen ja.. gleder meg til å fore min M47 kasse med 350Nm.. det skal bli gøy det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 m47 er jo forbruksvare :P 3 giret går :P hehe M47=600kr,-'s kasse :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.