Gå til innhold

tur til nürburgring

Ranger emnet

jab

Anbefalte innlegg

Tenker litt på å dra en liten tur til nürburgring i sommer, for å ta en runde i ring-taxien :D Jeg tror jeg skjønner akkurat nok tysk til å forstå at man i så fall må bestille god tid i forveien? Er det noen her som har vært der borte på sommeren, som vet når det kan være lurt å dra? (Det er vel best å dra når det er minst mulig turister der.) Er det noe annet jeg bør få med meg mens jeg er i strøket? Alle tips/kommentarer mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra nå i mai (lite folk). Unngå juli og august (mye folk). Jeg har kjørt på Ringen, men synes ikke det var noen spesiell opplevelse. Banen er lang og man bør helst ha kjørt der noen år for nærmest å ha glede av banekjøringa. En veldig krevende bane m.a.o. Ble fortalt det av noen vise lokale helter der nede da jeg var der i 2002. Jeg kjørte 4 runder og dett var dett.

Hvorfor heller ikke melde seg på et banetreff på Spa i Belgia i stedet? Denne banen er heftig og kan anbefales på det varmeste!!

-sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stort sett opp mot et års (!!!) venteliste siste jeg sjekket.

Ellers så kan turen anbefales på det sterkeste. Det finnes helt klart baner som er lettere å kjøre raskt på, men jeg tviler på at det finnes noen baner som gir så mye atmosfære av motorsporthistorie som Nordsløyfen. Ta deg tid til å besøke museumet når du er der.

Et annet tips: lær deg banen på GT4 eller aller helst på Grand Prix Legends før du reiser. Begge disse spillene har ganske gode gjengivelser av banen.

GOD TUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider