Gå til innhold

hva kan problemet være? (måler viser dårlig ladetrykk)

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Ladetrykksmåleren min viser kun 0,5 bar, og jeg kjenner det generelt litt at bilen ikke går helt som den skal...men ikke så dårlig som 0,5 bar..har 68mm ladehjul.

Når jeg drar på så fyrer måleren opp til 0,5 men så fort den kommer dit så synker den ned til 0,4.

Hva kan være feil her ? lekk på rør/slanger til ladetrykk? på vakum? trenger g-lader overhaling?

På tomgang ligger ladetrykksmåleren min på -0,5.

 

Noen som kan fornemme noe her ??

 

på forhånd takk !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om du kan trenge en overhaling på kompressoren din. For det som skal skje er at på en ladetrykksmåler så skal den vise det samme i negativt trykk som det den viser på positivt max trykk. Så det vil si hvis du egentli skal lade f.eks 0,9bar (noe som du skal med 68mm) så skal den ha det samme i negativt ladetrykk på tomgang. Hvis tomgangen er lavere enn 0,9bar da har du høyst sannsyneligvis en vakuum-lekkasje, og hvis den lader mindre enn 0,9bar har du en trykklekkasje.Er lite trolig at du har begge deler, men sjekk alt av slanger og rør som det går ladetrykk i, og spray startgass på alle vakuum-slangene, da vil du høre om det er en lekkasje (vil svive urent).Hvor lang er laderen gått siden overhaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om du kan trenge en overhaling på kompressoren din. For det som skal skje er at på en ladetrykksmåler så skal den vise det samme i negativt trykk som det den viser på positivt max trykk. Så det vil si hvis du egentli skal lade f.eks 0,9bar (noe som du skal med 68mm) så skal den ha det samme i negativt ladetrykk på tomgang. Hvis tomgangen er lavere enn 0,9bar da har du høyst sannsyneligvis en vakuum-lekkasje, og hvis den lader mindre enn 0,9bar har du en trykklekkasje.Er lite trolig at du har begge deler, men sjekk alt av slanger og rør som det går ladetrykk i, og spray startgass på alle vakuum-slangene, da vil du høre om det er en lekkasje (vil svive urent).Hvor lang er laderen gått siden overhaling?

 

Bare lurte: Vakum SKAL vel ikke være det samme som positivt ladetrykk.. Vakumet blir vel ikke forandret etter hvilke ladetrykk man har.. Hørtes litt underlig ut. Selv kjører jeg ,8 i trykk nå og har ,6 i vakum. På gamle bilen min økte jeg ladetrykket fra ,5 - 1,3 men ble ikke noe forandring i vakum.

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig jeg tar feil i denne situasjonen her, grunnen til at jeg skrev det var at en som driver mye med G60 motorer og har god peiling sa dette til meg, jeg stusset på dette selv.Men ringte til han istad og det var han som hadde feil informert meg:).Men det blir jo mer vakuum jo mer ladetrykk du har når du kjører, men ikke på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig jeg tar feil i denne situasjonen her, grunnen til at jeg skrev det var at en som driver mye med G60 motorer og har god peiling sa dette til meg, jeg stusset på dette selv.Men ringte til han istad og det var han som hadde feil informert meg:).Men det blir jo mer vakuum jo mer ladetrykk du har når du kjører, men ikke på tomgang.

 

Har vel snakket med deg på telefon... :)

 

Det er ingen regel som sier at du skal ha like mye vakuum som +. Men en frisk motor ligger normalt på 10-15psi (0,7-1 bar) vakuum med lukket spjeld. Du har sikkert misforstått meg på noe vis...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel snakket med deg på telefon... :)

 

Det er ingen regel som sier at du skal ha like mye vakuum som +. Men en frisk motor ligger normalt på 10-15psi (0,7-1 bar) vakuum med lukket spjeld. Du har sikkert misforstått meg på noe vis...

 

Meget mulig jeg har misforstått deg ja:)...Men men, ingen fare skjedd;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår