larsi87 Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 noen som har noen formening om det vil lønne seg å ta inn en s13 fra utlandet fremfor å kjøpe her??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 ferdig regga kan du få de ned i 50k fra tyskland så kan lønne seg.. Jeg skal importere en og bruke til kun banekjøring så da blir den 15k ca.. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsi87 Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 PASS på for rævkjørte eksemplarer da doh ja...det er defor jeg har lyst til å importere...har fått følelsen av at de fleste s13 i norge er ganske døde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazter Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 ja...det er defor jeg har lyst til å importere...har fått følelsen av at de fleste s13 i norge er ganske døde Tror du er inne på noe der.. Jeg skal nok importere en s14a til neste år. Sparer sinnsykt på å importere den i motsetning til å kjøpe i Norge. Tror ikke du sparer like mye på en s13, men du sparer nok litt. Du får mest sannsynlig et penere eksemplar enn i Norge... :driving Lykke til! Siter x BMW e46 320 ci manuell - solgt x Mazda 323f 1.8 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 ja...det er defor jeg har lyst til å importere...har fått følelsen av at de fleste s13 i norge er ganske døde hehe...ehm jeg tror nok de fleste som eier s13 i Norge får blåst ut soten gitt. Men jeg vet ikke hva du legger i ordet død jeg :) JSI importerer en mengde fine s13 og s14 til en grei penge. Så er det jo faktisk noen som selger fine og velholdte eksemplarer her til lands også. Koster jo fort 20-30k for å få hvite skilt på en 200 og da skal du finne billig i Tyskland for at det skal være verdt strevet...jeg mener du må jo først finne en bil der nede, så mulignes dra for å se på den ev. kjøpe den. Så frakte den til Norge. Er jo ikke helt gratis det heller. :) Lykke til uansett og velkommen i klubben om det blir 200 :) Siter Memb. of No Brain Racing Team '93 Nissan 200sx s13 Styremedlem http://www.200sx-ogn.org Admin på http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milcom Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Jeg vurderer også å importere meg en 200sx.. har sett litt på http://www.ebay.co.uk eneste kjipe er at ratte er på "feil" side. :fire: Siter [-] Aprilia rs50 gp1 2003 (til salgs) [-] mercedes 260E [-] Toyota Supra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsi87 Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 hehe...ehm jeg tror nok de fleste som eier s13 i Norge får blåst ut soten gitt. Men jeg vet ikke hva du legger i ordet død jeg :)JSI importerer en mengde fine s13 og s14 til en grei penge. Så er det jo faktisk noen som selger fine og velholdte eksemplarer her til lands også. Koster jo fort 20-30k for å få hvite skilt på en 200 og da skal du finne billig i Tyskland for at det skal være verdt strevet...jeg mener du må jo først finne en bil der nede, så mulignes dra for å se på den ev. kjøpe den. Så frakte den til Norge. Er jo ikke helt gratis det heller. :) Lykke til uansett og velkommen i klubben om det blir 200 :) ja..hehe..får et pent eksemplar ferdig inn i norge fra tyskland for ca 65k... kjører den jo hjem selv da..;D det er jo halve morroa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Men du må huske på at 200SX (S13 ihvertfall) blir sett på som en gammel drittbil i Tyskland, og de aller fleste der nede gidder ikke å vedlikeholde den i noen særlig grad. Oljeskift og generelt vedlikehold blir nok bedre fulgt opp her hjemme i Norge enn i Tyskland, er jeg rimelig sikker på. Og oljeskift er SX'en rimelig kresen på Så, sånn sett tror jeg det er enklere å finne et bra eksemplar her hjemme. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 oja, noen er sjalu på at andre kan få tak i en billig 200sx.. :p Neida, men det stemmer nok men slikt kan man jo sjekke opp. Kjøper man av forhandler og bruker litt tid på å sjekke bilen går det nok fint.. får jeg råd så blir det strax import uten avgifter Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milcom Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Men du må huske på at 200SX (S13 ihvertfall) blir sett på som en gammel drittbil i Tyskland, og de aller fleste der nede gidder ikke å vedlikeholde den i noen særlig grad. Oljeskift og generelt vedlikehold blir nok bedre fulgt opp her hjemme i Norge enn i Tyskland, er jeg rimelig sikker på. Og oljeskift er SX'en rimelig kresen på Så, sånn sett tror jeg det er enklere å finne et bra eksemplar her hjemme. oki jeg har hørt akkurat det motsatte:P siden det er sinnsykt billig å få service på bilen i tyskland... Siter [-] Aprilia rs50 gp1 2003 (til salgs) [-] mercedes 260E [-] Toyota Supra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svinball Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 okijeg har hørt akkurat det motsatte:P siden det er sinnsykt billig å få service på bilen i tyskland... Hadde du giddet å ta service på en 5-10000 kroners micra? Den bilen er jo omtrent det samme som en 200sx i norge... Selv om servicene er billige, så tviler jeg... Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Tenk også litt på at i Tyskland blir stort sett alle biler mye mer kjørt i høye hastigheter. Dette fører naturlig nok til større belastning på motoren, og siden oljekjøleren på S13 er såpass underdimensjonert originalt, vil jeg påstå at det er lettere å få en crappy motor hvis man kjøper der nede. ;) Et hett tips hvis du skal kjøpe S13: oppgrader oljekjøleren! Jeg er rimelig sikker på at det er den som er hovedårsak til at S13 har fått et så dårlig rykte mtp. rådelager... Ofte høy oljetemp + sjeldne oljeskift = ugunstig Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 nååh, kjøres i høyere hastigheter men det oppstår BRA med varme og slitasje i norge der det kun er stopp, GASS, stopp GASS hele tiden.. autobahn blir omtrent som langkjøring det.. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 nååh, kjøres i høyere hastigheter men det oppstår BRA med varme og slitasje i norge der det kun er stopp, GASS, stopp GASS hele tiden.. autobahn blir omtrent som langkjøring det.. Tror jeg har kjørt mer S13 enn deg, så jeg tror nok jeg vet hva jeg snakker om. ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 du har nok det men har skrudd mine timer på nissan motorer ja.. Uansett var poenget at alle biler i verden holder lengre på kjøring i jevn hastighet fremfor stopp og start Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg