Gå til innhold

Anskaffelse av driftebil (planleggingsfasen)

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

Mail sendt.

 

Men nå lurer jeg litt ... Aristo ser heller ikke allverdens dum ut. Og hva med Lexus/altezza? Kommer dem i samme kategori?

 

Jeg vil bare ha 4 dører, RWD, turbo og rundt 300 hester originalt. Skal ikke ha skilt på så typegodkjenning o.l. trengs ikke tenke på :P

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lexus IS /Toyota Altezza er en fin driftbil. jeg vet noen her på forumet har allerede kommet inn på den tanken...

 

Nobuteru Taniguchi fra BMI pleide å kjøre en S15 i D1gp men kjører nå en Altezza RS200 med en 2,2liter 3s-ge med en stooor HKS turbo som yter 430hk

 

2taniguchi_.jpg

 

d1r205-05.jpg

d1r205-02.jpg

d1r205-03.jpg

 

 

han er ikke den første i D1 som bruker altezza...

for litt enklere kraft så er det lett å stappe inn en 2jz-gte i en slik.. da den orginalt også kommer med en 2jz-ge :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger da disse bilene i pris kontra en Chaser? Bytte motor? Nei det er stress :P

 

Hva veier en lexus/altezza? RWD right? Godt trimpotensialet (har 0 peil på Toyota sine motorbetegnelser)? Chaser frister fremdeles enda mest på grunn av utseende :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en IS/Altezza veier ca 1.430kg (JDM spec AS200 og RS200 veier under 1400kg)

alle IS/Altezza er RWD (2gen har også 4wd men den er ikke tilsalgs enda)

den friskeste motoren ogrinalt sitter i Altezza RS200 og er en 2liter rekke4 på 210NA hk.. den kan man lett (og dyrt) hente 275NA hester ut av (rød linje på nær eller over 10.000 rpm:P)

det finnes mange turbokit til denne motoren..

 

en chaser verier det samme og kommer ogrinalt med en 6er med orginal twinturbo... MYE billigere å bruke en eksisterende turbobil som basis..

 

IS/altezza kom i 99 og er en ganske populær bil.. så den er ikke det billigeste man kan få..

er en av de få bilene som holder seg sikklig i pris.. selv om den aldri ble noe hitt i europa..

(sikkert pga magel på rekke4ern :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har enda ikke funnet noen Chasere .... Vist noen tilfeldigvis vet om en til salgs så mottar jeg gjerne tips om kontaktinfi til eieren ;)

 

Har iallefall bestemt meg for at det bli RWD, 4 dører, twinturbo og rattet på rett side (høyre). Om det blir Chaser får tiden vise (må finne en først). Rx7 er en bil som ikke trenger 4 dører men den går an :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å finne eksotiske biler er vist ikke lett. Er få som kan skaffe meg Chaser :(

 

Er det noen andre "merkelige ukjente" biler som egner seg til drifting? Vil gjerne dele bilene inn i 3 prisklasse : 60k, 80k, og 100k (kun med frakt og moms).

 

Vil ha japs og helst Toyota.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen!!! importerer C33 før meg!!! hehe, disse er dritrå synes jeg kiddie

men hvordan er de å få registrert i norge?

Er vel aldri solgt ny i europa disse?

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne eksotiske biler er vist ikke lett. Er få som kan skaffe meg Chaser :(

 

Er det noen andre "merkelige ukjente" biler som egner seg til drifting? Vil gjerne dele bilene inn i 3 prisklasse : 60k, 80k, og 100k (kun med frakt og moms).

 

Vil ha japs og helst Toyota.

 

 

Honda har jo en 4 dørs sedan. FR, og vtec... Husker ikke hva den heter. Men den var med på en BMI episode.

 

Kebaben eller ryeng vet sikkert ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda har jo en 4 dørs sedan. FR, og vtec... Husker ikke hva den heter. Men den var med på en BMI episode.

 

Kebaben eller ryeng vet sikkert ;)

tenker du på Legend? den har desverre 4wd og er nok for ny for noen her :P

(får kjøpt den i norge.. men er ikke annonsert)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår